Nekromanti Nytt rollspel

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,899
Location
The Culture
Hejsan!

Jag har äntligen blivit såpass klar med mitt egenproducerade rollspel att jag vågar visa det för resten av världen. Spelet heter "Millennium" tills jag lyckas komma på ett bättre namn. Det har absolut ingenting med TV-serien med samma namn att göra, namnet ska bara föra tankarna till en lång tidsperiod.

Spelet kan beskrivas som fantasy i brist på bättre termer, men det rör sig inte om någon vanlig fantasyvärld med alver, barbarer, dvärgar, drakar och katakomber med rutmönstrade golv. Det utspelar sig istället i modern tid, i en värld, som skulle kunna vara vår egen, där mytiska väsen, magiker, demoner, änglar och gudar lever mitt bland de vanliga människorna. Spelarna iklär sig rollen av en gammal och mäktig varelse. Spelet är i första hand baserat på serien "Sandman", men mycket inspiration har även hämtats från, till exempel, "Highlander", Anne Rices vampyrböcker, Harry Potter och liknande källor. En av grundtankarna är att det ska vara ett spel där odödliga varelser umgås med varandra och har kul, till skillnad från White Wolf-spelen, där de sitter inlåsta i sina elfenbenstorn och anstränger sig för att tycka så illa om varandra som möjligt.

Spelet finns ännu så länge bara i HTML-format. En PDF-version kommer när det snöar i helvetet, eller när den blir klar, beroende på vilket som inträffar först.

Spelet ligger hur som helst på
www.cyd.liu.se/~tobra839/millennium

mvh
Tobias Radesäter
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Läst tills Kapitel 6..
Det såg ut som om det var mycket att läsa på hemsidan men man kom igenom det relativt snabbt... Tänkte bara säga att kunskapssystemet är en smart grej.. Synd bara att jag inte kom på den först.. /images/icons/smile.gif

Man kan göra rätt balla karaktärer i spelet och det är välskrivet.. Har du kommit på allt själv? Ser någon vibb från DoD (färdigheten FDT, t.ex.)

Vill du ha kommentarer samt några idéer på kunskaper, färdigheter och/eller för- och nackdelar så säg till..

/[color:448800]Han</font color=448800> som helst velat ha alla sidor som en nerladdningsbar zip-fil
 
Top