PROMOTION Nytt rollspel: Agent Provocateur RPG

therealnisse

Den riktiga Nisse, typ.
Joined
11 Nov 2022
Messages
12
Location
Stockholm
Rädda världen ett rollspelsmöte i taget!

Det är med stor glädje mina kollegor och jag rullar ut vårt nya rollspel, Agent Provocateur the RPG. Jag har tidigare gett ut rollspelen Tassar & Morrhår och Större Tassar & Morrhår. Regelboken till Agent Provocateur RPG innehåller allt du behöver för att uppleva spännande action-adventure-äventyr så som de porträtteras i Mission Impossible, James Bond och Jason Bourne-filmerna. Deltag i vilda biljakter, utför spännande infiltrationsuppdrag och bekämpa skurkar med ondskefulla planer och världsomspännande konsekvenser.

Spelssystemet är baserat på Fria Ligans prisvinnande Year Zero Engine och ges ut under deras FTL-licens.

Ni kan köpa regelboken som pdf på DrivethruRPG för specialpriset $ 5 (normalpris $15) genom att följa den här länken: https://www.drivethrurpg.com/browse.php?discount=9d52d0011b

Ni kan även hitta regelboken på onlinebokaffärer (och snart i några väl valda spelbutiker).

/Nisse
 

therealnisse

Den riktiga Nisse, typ.
Joined
11 Nov 2022
Messages
12
Location
Stockholm
Gärna! Tack för att du frågar.

Det närmaste man kan komma som liknar Agent Provocateur RPG är James Bond RPG, men den har varit ur tryck sedan 80-talet. Jag har själv spelat JB RPG väldigt mycket och uppskattar det. Men de gamla reglerna har en del “ålderskrämpor” och jag vill gärna tro att mitt rollspel fyller en ouppfylld nisch i dagens rollspelsflora. I samband med att Fria Ligan släppte sin FTL-licens för Year Zero Engine insåg jag att deras regler skulle fungera perfekt, med lite modifikationer, för att lyfta action-adventure-genren till modern tid.

Jag har skrivit på spelet i över ett år nu. Illustrationerna är till stor del baserade på vänner och bekanta. Bland annat dyker Anders Blixt upp (med kroppen lånad från Russel Crowe, lol!).

Jag har också gett ut äventyr och spelhjälpmedel till Agent Provocateur, såsom initiativkort, kort för handlingsdeklaration under jakter och kort för critical injuries. Än så länge kan man bara ladda ner tärningar i .STL-format och skriva ut dem själv, men jag hoppas komma till den punkt där jag har möjlighet att gjuta tärningar och sälja dem. Alla spelhjälpmedel fungerar mer eller mindre sömlöst till andra Year Zero-rollspel.


pokerface liten.jpg squirrel suit liten.jpg vapensamling.jpg
 
Top