Jag såg ett tidigare inlägg angående hur stor skillnad i tid det är mellan TO 59 och TO 69.
Jag har sedan en tid tillbaka haft tankar på ett annorlunda system för handlingar och initiativ.
Det går ut på att man hela tiden räknar upp tiden och en handling tar en viss tid att göra. Tiden det tar att göra en handling beror på personens TO. Ju högre TO ju kortare tid tar det att göra en handling. Problemet är att man måste ha ett mått på hur lång varje handling är. T ex tänke jag att
TO 11 = 7 te
TO 21 = 6 te
TO 41 = 5 te
TO 61 = 4 te
TO 81 = 3 te
te=tidsenhet
Så om Allan med TO 23 slåss mot Turbo med TO 69
och båda vill skjuta på varan så blir det enligt följande:
efter 4 te skjuter turbo
efter 6 te skjuter Allan (om han lever...)
efter 8 te skjuter turbo igen osv.
Grejen blir att bestämma hur långtid vissa handlingar ska ta, t ex Automateld i N2 borde vara beräknat på eldhastighet/1 sekund. Så en hel skur automat eld kanske tar 10 te.
Vad tyck ni blir det för komplicerat att sköta systemet. (Ja jag är influerad av Phoenix Command)...
Jag har sedan en tid tillbaka haft tankar på ett annorlunda system för handlingar och initiativ.
Det går ut på att man hela tiden räknar upp tiden och en handling tar en viss tid att göra. Tiden det tar att göra en handling beror på personens TO. Ju högre TO ju kortare tid tar det att göra en handling. Problemet är att man måste ha ett mått på hur lång varje handling är. T ex tänke jag att
TO 11 = 7 te
TO 21 = 6 te
TO 41 = 5 te
TO 61 = 4 te
TO 81 = 3 te
te=tidsenhet
Så om Allan med TO 23 slåss mot Turbo med TO 69
och båda vill skjuta på varan så blir det enligt följande:
efter 4 te skjuter turbo
efter 6 te skjuter Allan (om han lever...)
efter 8 te skjuter turbo igen osv.
Grejen blir att bestämma hur långtid vissa handlingar ska ta, t ex Automateld i N2 borde vara beräknat på eldhastighet/1 sekund. Så en hel skur automat eld kanske tar 10 te.
Vad tyck ni blir det för komplicerat att sköta systemet. (Ja jag är influerad av Phoenix Command)...