Presentation Nykomling till rollspel, som vill ge sig in i det

RavyBurgerssob

Veteran
Joined
20 Sep 2023
Messages
3
Hej! Jag heter Emma, men ni kan kalla mig Ravy

Jag är ny på det med rollspel, men vill börja med det regelbundet
Särskilt intresserad av DnD, superhjältar samt pirater men är öppen för annat också, vill också gm a när jag blivit mer erfaren

Bor i Kungsbacka, så vill helst ha grupper där eller i Göteborg och även online

Tolererar inte att folk är taskiga mot mig, murderhobos eller edgelords som inte är parodier

Så det blir säkert trevligt, och ser emot att medverka
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Välkommen hit!
Om du är helt ny, så kör vi ett event nu på söndag på Världskulturmuséet i samband med deras utställning Världens spel. Det är två korta pass (11-13 och 14-16) där folk som aldrig spelat rollspel ska få chansen att testa.
Sedan har vi ju det stooora eventet på påsken varje år i form av GothCon. Det får du ju inte missa (även om det är en stund kvar).
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,222
Kul. Det här forumet är bra för att diskutera och så klart även hitta spelare, men annars kan jag tipsa om Facebook-grupperna för de syftena. De burkar har stor omsättning på folka som letar grupper. Ser att det finns en som heter Rollspel Göteborg tex.
 

RavyBurgerssob

Veteran
Joined
20 Sep 2023
Messages
3
Tack för förslagen, men jag vill helst inte spela med främlingar, särskilt om de inte har respekt för eller är sexistiska
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Hej! Jag heter Emma, men ni kan kalla mig Ravy

Jag är ny på det med rollspel, men vill börja med det regelbundet
Särskilt intresserad av DnD, superhjältar samt pirater men är öppen för annat också, vill också gm a när jag blivit mer erfaren

Bor i Kungsbacka, så vill helst ha grupper där eller i Göteborg och även online

Tolererar inte att folk är taskiga mot mig, murderhobos eller edgelords som inte är parodier

Så det blir säkert trevligt, och ser emot att medverka
Välkomen!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,926
Välkommen till forumet 🙂
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Tack för förslagen, men jag vill helst inte spela med främlingar, särskilt om de inte har respekt för eller är sexistiska
Jag hittade sidan RPG Match där man kan hitta folk att spela rollspel med och du kan kryssa i att du letar efter "LBGTQIA+-friendly games". Om du matchar med folk som har det ikryssat är det nog mindre risk att folk är rasister också, har jag en känsla av :)
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Hej! Jag heter Emma, men ni kan kalla mig Ravy

Jag är ny på det med rollspel, men vill börja med det regelbundet
Särskilt intresserad av DnD, superhjältar samt pirater men är öppen för annat också, vill också gm a när jag blivit mer erfaren

Bor i Kungsbacka, så vill helst ha grupper där eller i Göteborg och även online

Tolererar inte att folk är taskiga mot mig, murderhobos eller edgelords som inte är parodier

Så det blir säkert trevligt, och ser emot att medverka
Välkommen!

Trist att du inte bor i Eskilstuna-trakten – idag drog vi nämligen igång Öppet rollspel med en DnD-piratkampanj…
 
Top