Nekromanti NYHET: WFRPv2 finns nu som POD

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Fantastiskt bra! Nu äger jag förstås redan regelboken och chansen att jag kommer att spela WFRP den närmaste tiden är minimal, men det är ett väldigt positivt steg som jag hoppas att andra speltillverkare följer.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Coolt, WFRPv2 är den bästa och snyggaste regelbok jag har, till ett spel som jag tyvärr aldrig spellett.

Men jag älskar det.

/Niklas
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Vet inte riktigt vad jag ska säga. Too little too late?

Själv har jag en i princip komplett samling redan.

Och om nyhetsvärdet ligger i att "WFRP2 finns tillgänglig" skakar jag på axlarna - det är ju inte så att det varit svårt för den som verkligen vill ha spelet att få tag på pdf:erna om man säger så.

Utan då återstår "WFRP2 finns åter i tryck!", och där handlar ju mycket av ett spels livsnerv om förlagets support. Och utan en nylansering av spelet, ett levande forum och webbsida, nya produkter etc, så blir detta ju lätt något för de närmast sörjande; en närmast museal nyhet.

Samlarna bryr sig nog inte heller; om något sänker detta ju andrahandsvärdena?

Sorry om jag inte kan uppamma mer entusiasm. Trots att jag skattar spelet mycket högt. Vad är the big deal här?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
CapnZapp said:
Sorry om jag inte kan uppamma mer entusiasm. Trots att jag skattar spelet mycket högt. Vad är the big deal här?
Att man börjar använda POD för att göra tidigare utgåvor tillgängliga i tryck. Om det fungerar, kan det framöver öppna upp för att vi inte behöver vara "rädda" för att ett spel "försvinner", utan att det finns tillgängligt även efter att det "läggs ner".

Gäller väl inte specifikt WFRPv2, utan mer som en generell utveckling inom hobbyn.

/M
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
För mig är det viktigaste att kunna peka intressenter till en fysisk bok som i te kostar vansinniga mängder på ebay, och att kunna ersätta ens egna sönderbläddrade exemplar.


Storuggla, vem lagar korven
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
... och går det bra ökar ju chansen att folk skriver grejjer till spelet, vilket skulle göra att det lämnar det museala stadiet.
 
Top