Nekromanti [NYHET] Warhammer: The Old World

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
De upptäckte väl att fansen vägrade släppa världen, men nu köper de modeller från andra tillverkare än GW. Och det är något GW inte kan acceptera... (Alla verkar hylla det som om både professor Tolkien och herr Adams har återfötts i samma person. Jag är betydligt mer skeptisk, även om the Old World antagligen är det bästa GW någonsin lyckats göra... vilket i sin tur är damning with faint praise). Oh well, vi får se om det råkar trilla ut något vettigt ur det.
 

Per

Veteran
Joined
19 Apr 2015
Messages
74
Fantastiskt kul att the Old World återuppstår (Age of Sigmar tramset klarar man sig utan). Och även bra nyheter som förhoppningsvis ökar intresset för WFRP4
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,929
Location
Ludvika
Emedan det glädjer mig, så får jag samtidigt lite "slurm classic"-vibbar...


Oh well... om de tar tillbaka Old World så vågar man kanske hoppas på ett upphottat Mordheim också =)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,229
Ah, det är nog ett steg i rätt riktning. Själv är jag likgiltig inför figurspelet men allt som stödjer spelvärlden jag gillar är jag försiktigt positiv till. (Även om jag tycker 4an står stadigt på egna ben i det avseendet.)
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","height":"305","width":"512","src":"https:\/\/www.warhammer-community.com\/wp-content\/uploads\/2019\/11\/03609b46.jpg"}[/IMG2]
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Rymdhamster;n335422 said:
Oh well... om de tar tillbaka Old World så vågar man kanske hoppas på ett upphottat Mordheim också =)

Ooooooooh! Det hade jag så gärna sett!

Sen tror jag att så länge WFRP finns och utvecklar världen som kommer jag att vända mig till det spelet främst för info om Old World.

WFB blir lite för kalasknaskonstigt ibland. Men med det sagt, en aktiv Old World för WFB ger större chans att det finns ett aktivt WFRP.

/M
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,092
Vad är skillnaden mellan old world och age of Sigmar?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,929
Location
Ludvika
Evokee;n335511 said:
Vad är skillnaden mellan old world och age of Sigmar?
Old world var en faktisk värld, en planet med kontinenter och så.

Age of sigmar är efter att den världen gått under, och splittrats i en massa "pocket realms" som jag förstår det. Spillror av den gamla världen som existerar i någon slags limbo/the warp där kriget mellan gudarna och chaos fortsätter på ett mer påtagligt sätt, men mer direkt inblandning och mycket mer high/wierd fantasyinslag.

Rent spel-/regelmässigt så körde old world på mer fasta enheter i formationer, medan AOS kör mer som 40K gjort där alla modeller rör sig mer självständigt.
 
Top