Nekromanti NYHET: Rollspelet Svavelvinter närmar sig

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Lanseringsdatum för rollspelet Svavelvinter är bestämt till 28 mars 2012. Men redan nu kan du förbeställa och få en karta över Trakorien på köpet. Det låter ju intressant, men det är ju fortfarande ganska länge kvar innan spelet kommer.

Man man förbeställa Svavelvinter.

Bloggen Piruett, som skrivs av Magnus Edlund känd från rollspel.nu och Aftonbladet, har varit med och speltestat och skrivit en del om det.

Piruetter av Magnus Edlund.

/Magnus
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Fasen vad jag är glad att jag gick in och läste här just nu. Karta på väg snart! :gremsmile:

Tack Magnus!
 

Zimith_UBBT

Warrior
Joined
18 Aug 2010
Messages
257
Location
Nynäshamn
Nu var jag ju alldeles för sent ute men, jaja, nu är det gjort! Det ser ju skitintressant, nyskapande och pimpat ut och jag skulle helt klart kunnat köpt det på egna meriter. Men jag inser att inköpet också handlar om en vanföreställning om att på något omöjligt sätt få uppleva Svavelvinter som i slutet på 80-talet igen. :gremcry:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,920
Location
Nordnordost
Ja, bara namnet Svavelvinter har en viss dragningskraft. :)
 
G

Guest

Guest
Läst på Fria Ligans blogg :
"Rollspelet Svavelvinter blir något utöver det vanliga, det törs vi lova. Det finns så mycket spännande material som vi vill ha med i boken, både i setting- och regelväg, att de 288 illustrerade färgsidor som vi hade räknat med helt enkelt inte räcker till. Och i stället för att börja skära hårt i redan redigerat material har vi beslutat att öka sidantalet – just nu siktar vi på 352.

Detta kommer självfallet inte att kosta er något extra (även om det kostar oss en slant!), men det har den olyckliga men oundvikliga följden att vi tvingas skjuta på vårt lanseringsdatum. Vi jobbar för högtryck – särskilt Christian med layouten – men vi hinner helt enkelt inte få boken tryckt till 28/3. Vi beklagar detta, men tror absolut att det är rätt beslut. Våra ambitioner med spelet är de högsta tänkbara och vi vill inte släppa en produkt som vi inte är 100 procent nöjda med.

Men – ni som har förbeställt spelet hos oss, eller gör det framöver, kommer på sätt och vis att få spelet i tid ändå. Så snart vi kan, och vi bör hinna till 28/3, kommer vi att skicka er en komplett PDF med hela regelboken utan extra kostnad. PDF:en är fullt tillräcklig för att börja spela, och kan säkert vara bra att ha även när den fysiska boken har anlänt från tryckeriet. Vi siktar nu på att det ska ske ungefär till Valborg."
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Men – ni som har förbeställt spelet hos oss, eller gör det framöver, kommer på sätt och vis att få spelet i tid ändå. Så snart vi kan, och vi bör hinna till 28/3, kommer vi att skicka er en komplett PDF med hela regelboken utan extra kostnad. PDF:en är fullt tillräcklig för att börja spela, och kan säkert vara bra att ha även när den fysiska boken har anlänt från tryckeriet. Vi siktar nu på att det ska ske ungefär till Valborg."
Det där är ju Paizo-sympatiskt! Snyggt gjort, Fria Ligan!
 
Top