Nekromanti [Nyhet] Fria Ligan köper Coriolis från Paradox

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
I senaste avsnittet av Signaler från Zonen avslöjar Fria Ligan att de köper loss varumärket Coriolis från Paradox (som köpte det av gamla Järnringen när de lade ner sin verksamhet).

Tycker det här är väldigt goda nyheter för oss som gillar varumärket då man i samband med nyheten förklarar att man kommer fortsätta satsa på Coriolis istället för (som många varit oroliga för) att lägga alla resurser på Alien.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,933
Location
Ereb Altor
Henke;n338140 said:
I senaste avsnittet av Signaler från Zonen avslöjar Fria Ligan att de köper loss varumärket Coriolis från Paradox (som köpte det av gamla Järnringen när de lade ner sin verksamhet).

Tycker det här är väldigt goda nyheter för oss som gillar varumärket då man i samband med nyheten förklarar att man kommer fortsätta satsa på Coriolis istället för (som många varit oroliga för) att lägga alla resurser på Alien.
Kul! Coriolis är ett sånt där spel som jag vill sätta mig in i men aldrig gör. Jag gjorde ett försök med v1 och vi drog nästan igång en kampanj, men... Det verkar aldrig som att det blir Coriolis + Jag. :(
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Skulle gärna se en 3.0-box med tillämpad errata och lite "fixar" på diverse regler överlag. Personligen skulle jag gärna se att skador kunde vara mer inspirerad av hur Ur varselklotet hanterar saker och gjorde sig av med tabellerna för kritiska skador. Men ja... Detta är ju en smula överdrivet specifikt.

På det stora hela -- goda nyheter!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Undrar om det här betyder att de kommer satsa på sidoprojekt för Coriolis? Jag skulle kunna tänka mig att de satsar på brädspel i den världen, eller ett datorspel liknande Road to Eden.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Khan;n338216 said:
Undrar om det här betyder att de kommer satsa på sidoprojekt för Coriolis? Jag skulle kunna tänka mig att de satsar på brädspel i den världen, eller ett datorspel liknande Road to Eden.
Man kanske kunde sälja in Coriolis som TV eller film? Det finns kanske kontakter utifrån att Stålenhags bilder ska bli både film och TV-serie. Dessutom har man säkert kontakter på 20th Century Fox (där Alien IP:t ligger). När det gäller just TV så känns det förövrigt som konkurrensen i toppen är stenhård mellan Netflix, HBO, Amazon och Apple. Det borde finnas goda möjligheter att sälja in manus till en originell setting, vilket jag upplever att Coriolis är...
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Bra köpt av dem! Hoppas på mer av allt. Coriolis borde vara större och bättre än vad det är idag, det är ett IP som passar till många sorters media. Serietidning hoppas jag såklart på.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Även om jag inte tror jag någonsin får med mitt spelgäng på Fria Ligans regelmotor är ju detta inte en negativ nyhet
 
Top