Nekromanti [Nyhet] Cubicle 7 avvecklar One Ring

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,456
Location
Stockholm
Läskigt. Hoppas de är solida nog att klara den ekonomiska smällen. Allt som utvecklats är ju kostnader som tagits som de inte kommer att få tillbaks.

Kanske de kan "byta kostym" på projektet? Ändra från "Middle-Earth" till "Midgård" och sen köra? (fast kanske inte Midgård då namnet redan är upptaget av spelet Midgard, men ni hajar)

/Magnus
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Neeeej

Jag älskar verkligen one ring och såg så mycket fram emot 2ed.

Det här är upprörande på riktigt
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Trist! Men hoppas framförallt inte den eventuella ekonomiska smällen kommer slå mot WFRP och Enemy within-remaken.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Tråkigt - en spel i Tolkiens värld behövs i rollspelsvärlden.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Det är svårt att föreställa sig att det kan vara på det vis som det beskrivs, tycker jag. Givet det de säger -- de har en ny utgåva som är på väg och en massa saker som är helt färdiga -- så kan jag inte föreställa mig vad som kan få *dem* att avbryta samarbetet. Det ska ju vara då om det ändå var dags för omförhandling (rimligt) och motparten krävt så pass mycket högre ersättning att det blir värre att behålla licensen än att avbryta. Men då undrar man ju hur detta kan vara mer fördelaktigt för motparten, som inte sänkt sitt bud. Vem är villig att betala mer än Cubicle 7, som redan har mycket investerat? Eller möjligen: Vem kan sälja väldigt mycket mer än Cubicle 7?

WotC+LotR+TV-serie?

Skvaller och spekulationer!

Christian
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Antagligen så har licensen blivit dyrare för att de räknar med att tv-serien kommer göra varumärket mer relevant. Men att bli av med TOR är ju riktigt deppigt.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Port Kad, The Rim
Fiktionslek;n336089 said:
Det är svårt att föreställa sig att det kan vara på det vis som det beskrivs, tycker jag. Givet det de säger -- de har en ny utgåva som är på väg och en massa saker som är helt färdiga -- så kan jag inte föreställa mig vad som kan få *dem* att avbryta samarbetet. Det ska ju vara då om det ändå var dags för omförhandling (rimligt) och motparten krävt så pass mycket högre ersättning att det blir värre att behålla licensen än att avbryta. Men då undrar man ju hur detta kan vara mer fördelaktigt för motparten, som inte sänkt sitt bud. Vem är villig att betala mer än Cubicle 7, som redan har mycket investerat? Eller möjligen: Vem kan sälja väldigt mycket mer än Cubicle 7?

WotC+LotR+TV-serie?

Skvaller och spekulationer!

Christian
Middle-earth d20? :rolleyes:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Trist med The One Ring.

Men varför får de statsbidrag av Irland?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture
Mekanurg;n336114 said:
Hypotes: industristöd för verksamhet i glesbygd.
Synd. Jag hade hoppats på kulturbidrag. Om det kan delas ut till konstnärer som knappt producerar något, och filmer som ingen vill se, så borde det väl gå att ge det till folk som publicerar rollspel också? :)
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Gurgeh;n336118 said:
Synd. Jag hade hoppats på kulturbidrag. Om det kan delas ut till konstnärer som knappt producerar något, och filmer som ingen vill se, så borde det väl gå att ge det till folk som publicerar rollspel också? :)
Hmm, kanske vore något att lobba för här i sverige med? Menar hade inte vår kulturminister ett förflutet som lajvare
 

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
Uj, vad trist!
Jag undrar om Fantasy Flight Games berörs av liknande problem, och om de väljer att släppa ett nytt RPG om andra spel i samma värld försvinner?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,913
Location
Ludvika
illuzive;n336128 said:
och om de väljer att släppa ett nytt RPG om andra spel i samma värld försvinner?
Gissningsvis vill licenshållaren bara ha en aktiv aktör i varje fält, och att den aktören skall gå så bra som möjligt. Istället för att ha två aktörer som måste konkurera med varandra om samma kunder.

Och jag tvivlar på att någon som hyr en licens skule gå med på att den licensen också hyrs ut till någon annan.
 

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
Rymdhamster;n336135 said:
Gissningsvis vill licenshållaren bara ha en aktiv aktör i varje fält, och att den aktören skall gå så bra som möjligt. Istället för att ha två aktörer som måste konkurera med varandra om samma kunder.

Och jag tvivlar på att någon som hyr en licens skule gå med på att den licensen också hyrs ut till någon annan.
Jo, jag tänker mest eftersom FFG redan har ett flertal LoTR-titlar på marknaden.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,913
Location
Ludvika
illuzive;n336143 said:
Jo, jag tänker mest eftersom FFG redan har ett flertal LoTR-titlar på marknaden.
Det kanske var något kopplat till det som kontraktsgrälet handlade om.
 

Hubarth

Veteran
Joined
10 Apr 2012
Messages
131
Location
Gbg
Hoppet tycks fortfarande leva, såg en gåtfull post på FB från Francesco Nepitello att det jobbas på TOR 2.1 alt 1.5!
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Sophisticated Games har sagt att de fortfarande planerar ge ut en 2nd edition, även utan C7, ja.
 
Top