Nekromanti [NYHET] Cold & Dark Trailer

MLT

Veteran
Joined
14 Jan 2009
Messages
25
Location
GBG
Vi har satt samman en liten Teaser Trailer för Cold & Dark. Förhoppningsvis reflekterar den en del av spelets känsla.

Finns ytterligare en video, Terus 8 Report, som hänger samman med Lost Redemption.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Coola videos. Cold & Dark verkar väldigt, väldigt snyggt, iaf när man kollar på illustrationerna. Jag håller tummarna för att själva spelet genomgår några extra korrvändor jämfört med den där snabbstartgrejen som dök upp; det är alltid klurigt att skriva på engelska när man är svensk, och idiomatiskt bra engelska är mycket svårare än många tror.

Nåja, jag har köpt spel för bilderna förut... *snegla på Coriolis*
 

MLT

Veteran
Joined
14 Jan 2009
Messages
25
Location
GBG
knark said:
Coola videos. Cold & Dark verkar väldigt, väldigt snyggt, iaf när man kollar på illustrationerna. Jag håller tummarna för att själva spelet genomgår några extra korrvändor jämfört med den där snabbstartgrejen som dök upp; det är alltid klurigt att skriva på engelska när man är svensk, och idiomatiskt bra engelska är mycket svårare än många tror.

Nåja, jag har köpt spel för bilderna förut... *snegla på Coriolis*
Det är alltid problematiskt med språkbarriären och korr överlag. Just nu arbetar jag med N. Conte. En tjej ifrån Washington D.C som tidigare jobbade med Unhallowed Metropolis, vilket underlättar det hela.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
MLT said:
Det är alltid problematiskt med språkbarriären och korr överlag. Just nu arbetar jag med N. Conte. En tjej ifrån Washington D.C som tidigare jobbade med Unhallowed Metropolis, vilket underlättar det hela.
Var tydlig med att hon måste vara hård och elak bara. Jag har snackat lite med andra spelskapare som också skrivit på engelska, och deras korrläsare har varit alldeles för snälla - de anmärker bara på grova grammatikmissar och sånt, för man vill inte verka gnällig. Så jag tror att man bör vara tydlig med att även idiomatik (konstiga uttryck, meningsuppbyggnader som känns lite knepiga) är intressant, att det inte bara är grammatikkoll som efterfrågas.

Att jobba med nån "native speaker" är dock helt rätt steg, och jag hoppas verkligen att det blir bra. Idealiskt sett skulle man ha några olika native speaker-korrläsare; ju fler desto bättre. Framför allt när "felen" slutar handla om grammatik och mer flöde i språket, språkmelodi och sånt.
 
Top