Nekromanti NYHET: Öppen beta för Only War (WH40kRP)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Fantasy Flight Games hakar på trenden som Paizo satte tonen för, och släpper en öppen beta av nästa spel i WH40k-serien. Lite tröttsamt med ännu fler grundregler till den serien, men det verkar ju funka för FFG.

Och en öppen beta är ju alltid kul. Man måste ha konto på DrivethruRPG eller RPGnow för att få ladda ner dokumentet.

Mer info här.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Är det jag som är för dålig på internet, eller kostar verkligen deras betaversion $20?
 

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
wilper said:
Är det jag som är för dålig på internet, eller kostar verkligen deras betaversion $20?
Ja det stämmer. Du får tillbaka pengarna/får lika mycket i rabatt på den slutgiltiga pdf-versionen.

Så det är inte en riktig öppen beta men definitivt ett fall framåt beroende på hur cynisk man är.

Jag kunde inte låta bli utan har köpt reglerna, som förövrigt är i princip spelklara förutom en del fluff (världskapitlet saknas bl.a.) och bilder. Den är också i svartvitt. Konceptet är snarlikt Fria Ligans beta av Svavelvinter för de som känner till den.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Äeh... dåligt av FFG. De skulle bara kallat det något annat.

När man läser på deras hemsida framgår det ingenstans att eller varför de tar betalt
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Har inte varit lockat av Wh40k rpg tidigare de har verkat lite cheesy men detta verkar ju riktigt coolt. Jag gillar konceptet att man är en "vanlig imperial", känns som att man kan skapa många häftiga äventyr där de ständigt är i underläge och utsatta.
 

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
Mr.Walker said:
ständigt i underläge och utsatta.
...är själva definitionen av Imperial Guard. Jag har inte mer än ögnat igenom reglerna men det verkar finnas ett system som möjliggör att rp kan ta med sig en massa rödskjortor för att agera eldunderstöd och understryka grymheten och hopplösheten genom att dö i tid och otid. Sedan får rp ansöka om mer män och eller utrustning och naturligtvis är chansen stor att all ammunition är till den variant av vapen de inte har.
 
Top