Presentation Nygammal

Svammelman

Veteran
Joined
21 Jan 2022
Messages
5
Hejsan!
Marcus heter jag, är bosatt i Sundsvallsområdet och har inte spelat ett rollspel på 20 år.

Råkade nyligen av en slump handla på mig några gamla drakar och demoner böcker som man spelade och bläddrade med som ung och kände plötsligt ett himla starkt kall att åter besöka en gammal kär hobby jag inte visste att jag saknade. Så jag letade fram en pärm där jag hade lite gamla "gubbar" (rollformulär) ujuj vilka minnen, var som att öppna ett fönster in till dåtiden.. Så jag satte mig på kammaren och funderade på vad nästa steg ska bli och tänkte att det finns säkert ett forum där svaren finns och en kort sökning senare så hamnade jag här.

Var en spelledare då det begav sig så har ambitionen att åter kunna skriva något igen så småningom. Just nu så skulle det vara roligt att bara få spela en gång bara så tänkte att jag börjar där.

Så jag undrar väl mest om det finns några spelare i närheten eller om man kör över nätet mest nu?

Jag spelade Drakar och demoner som main game, allt från "svarta"(kallade vi det) till Chronopia. Spelade även en hel del vampire, ströspelat Star wars och merp men de två sistnämnda har jag absolut ingen koll på reglerna längre. D&D skulle jag nog kunna spela från rent muskelminne bara. :D

Avslutningsvis så känns det roligt att se att det verkar vara många som håller på med detta.

Mvh
Marcus
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,017
Location
Sthlm
Hobbyn har fått ett rejält uppsving de senaste åren med många nya bra spel från både större företag och små spel släppta av privatpersoner, så det är en perfekt tid att komma tillbaka. Och ett nytt Drakar och Demoner håller på att skrivas av Fria Ligan, med planerat släpp till hösten.

Actual Play, förkortat AP är folk som spelar in poddar när de kör och är en annan ny stor grej som har bidragit till att många nya hittat hobbyn, kolla in några av dem och se om det kanske är något för dig.
 
Last edited:
Top