Nekromanti Nybörjare i Uppsala

barbieater

Veteran
Joined
13 Feb 2019
Messages
2
Hejsan!

Jag heter Nicole, är 25 år och studerar på Uppsala Universitet.

De senaste månaderna har jag varit väldigt intresserad av rollspel. Både bordsrollspel och lajv! Och här på forumet har jag upptäckt många olika spel, Kopparhavets Hjältar ser riktigt lovande ut!
En dröm jag har är att delta i Skull&Crossbones lajv (leka pirat på riktigt skepp=dröm) :p

Jag har ingen erfarenhet av rollspel alls. Men jag skulle vilja börja lite smått, och D&D verkar väldigt roligt och inte alltför svårt, så jag lånade 'player's handbook'(5e) på biblioteket för att läsa på lite och känner att det är dags att börja spela :D

Jag undrar om det är någon som känner till någon grupp i Uppsala som vill ta emot en nybörjare. :) (eller två, har en kompis som också vill prova D&D)

Ha det gött! :D
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
466
Location
Uppsala
Välkommen! Jag kan tipsa om Facebook gruppen: "vi som vill spela rollspel i Uppsala" där finns folk som vill spela.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Finns intresse så spelar vi ibland friformslajv och samberättar-rollspel ute i Knutby. Vi kan skicka en inbjudan nästa gång det blir spel?
 

barbieater

Veteran
Joined
13 Feb 2019
Messages
2
Tack för alla svar! Har kanske hittat en grupp att köra med :D

RasmusL;n312331 said:
Finns intresse så spelar vi ibland friformslajv och samberättar-rollspel ute i Knutby. Vi kan skicka en inbjudan nästa gång det blir spel?
Ja tack, gärna!
 
Top