Nekromanti Nya skepptyper hjälp

Jaggernaut

Hero
Då jag såg inlägget om skepp kom att tänka på en grej jag funderat på. Jag har funderat på ett nytt folkslag i min värld men hade inte tänk tillägna dett inlägg dem utan deras skepp.

De som läst Robert Jordans 'Wheel of Time' förstår nog nu vad jag vill ha för båttyper. Jo jag skulle vilja ha hjälp med data för olika båttyper som Atha'an Miere (havsfolket) använder sig av. De har ju en speciell typ.

Jag lämnar över det här till de som kan och förresten så är det inte lönt att fråga mig om någonting om skeppen för det var länge sedan jag läste 'draken återkomst' och är hur som helst inte speciellt insatt.

Dem som kan hjälpa mig skulle jag vara evigt tacksam mot vad det nu skulle vara värt. :gremcrazy:

Lycan

Hero
Du kan inte beskriva vilken sorts båtar du är ute efter?

Att begränsa sig till att enbart få hjälp av Jordan-fans kan nog färga materialet i en negativ riktning... host harkel...

- Lycan

Jaggernaut

Hero
Ett svävande svar

Tja jag kan ju alltid försöka förmedla vad jag föreställt mig om hur de ser ut.

Avlånga, spetsiga med typ trekantiga segel. Ganska låga. Typ någon sorts flytpontoner på sidorna för att staga upp det hela.

Eller kanske någon slags katamaran.

Poängen är väl att de ska vara snabba och lättmanövrerade.

Tja nu blev väl det här inte riktigt ett sådant skepp som finns i Jordanböckerna men något ditåt har jag tänkt mig (av det jag beskrev). Om nu någon får ihop något av det här som ens liknar ett skepp så blir jag tacksam.