Nekromanti Nya numret?

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det nämndes på D&D-forumet att det nya Fenix-numret kommit ut, men jag besökte två Pressbyråer och en Coop-butik som brukar ha Fenix idag utan att kunna hitta det, och hemsidan är totalt ouppdaterad. Så jag undrar lite över läget liksom, jag vill ha det här numret nununununu :gremfrown:

- Ymir, hialös
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag fick numret idag, men har ännu inte läst din artikel ordentligt.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Jag måste säga att största behållningen har jag av tidningen är nyhetssvepet, så att jag kan känna mig uppdaterad på svenska marknaden. Jag gillar även hur positivt allting är framställt i nyhetssvepet och de djupgående sakerna är klockrena. Exempelvis förutsätts att alla vet vad En Garde är och istället sätts fokus på hur spelet ska marknadsföras medan i Version Noll är det mer förklaring kring vad det är för något.

/Han som även skarpt gillar skvallerinslagen som Moongoose fight mot Paradox på RPGnet och skulle vilja se mer skvaller/rykten i tidningen
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det damp ned i brevlådan igår, ja den 1:a som för alla andra här.

Men vad jag fattar så prenumererar inte du?

De flesta tidningar har ju så att prenumeranterna får tidningen lite innan, någon/några dag/dagar, innan tidningen når butikerna. Antar att detsamma gäller Fenix.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Han said:
Moongoose fight mot Paradox på RPGnet
Jag läste om fighten (och den troligen förlorade licensen) på rpg.net - jag fattade däremot aldrig att själva fajten finns att beskåda där. Måste googlas fram!

Zapp

PS. Sid 58 - det är Black Industries som "saligen insomnat"*, inte Black Library, som "lever och har hälsan"*.

*) Om man nu kan säga så om ett företag som brutalt yxades ihjäl dagen efter sitt stora släpp...
**) för att använda samma språkdräkt
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
solvebring said:
Men vad jag fattar så prenumererar inte du?

De flesta tidningar har ju så att prenumeranterna får tidningen lite innan, någon/några dag/dagar, innan tidningen når butikerna. Antar att detsamma gäller Fenix.
Så gäller alltså inte för Fenix. Jag plockade upp mitt press stop-nummer innan prenumeranterna fick sina.
 

NilsK

Ligist
Joined
28 Dec 2003
Messages
441
Location
Stockholm
Ja det var naturligtvis Black Industries jag menade. Jag skyller på att det skrevs 2 på natten ett par timmar innan tidningen skulle till tryck (fast det var å andra sidan mitt fel :gremsmile: ).

Angående Moongose-Paradox-fighten så var det på Rpgnet och Moongoses eget forum, kommer inte på vilket paradox postade men Mongoose var aktiva på båda trådarna.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Håller klart med om att nyhetssvepet (och till viss del recensionerna) är behållningen för mig. Tragiskt nog använder jag inte stora delar av tidningen - medan jag har en kompis som kör DoD och en som kör Eon, men ingen av dem verkar särdeles intresserad av tidningen. :gremfrown:

De mer allmänna artiklarna går förstås alltid ner. :gremsmile:
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Jag använder personligen inte stora delar av tidningen, men är ändå prenumerant. Go figure*.

För övrigt är jag sjukt imponerad av numrets kvalite, med kvalificerade äventyr till spel man i princip aldrig hört talas om!

Och ba'fö'att: Nyhetssvepet rockar!

*) Den specifika anledningen till att jag började prenumerera var att det utlovades Coriolis-material. Tur jag har en två-års-prenumeration... :gremsmirk: (ska förtydliga att jag fattar att det är Järnringen som inte fått tummen ur, och inte Fenix)

Finns det något man kan klaga på: varje nummer borde ha fler Birger än det föregående!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Press Stop är en tidningsbutikkedja som har typ Sveriges bästa utbud av tidsskrifter (varierande från butik till butik, såklart)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Aha! :gremlaugh:

Hahahaha!

Jag tolkade det som att du plockade upp den så fort den lämnade pressarna i princip. Jag hade just tänkt hur du kunde göra det. :gremwink:
 

Dark Lotus

Warrior
Joined
18 Oct 2008
Messages
245
Location
stockholm x)
jag måste då säga att jag uppskattade den fina artikeln där om eon där i senaste nummret som kom hem ^_^mkt trevligt..sådant tycker jag om.
 
Top