Nekromanti Nya äventyr till DoD Trudvang

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,943
Ville bara göra er uppmärksamma på att kanonkillarna på Medusa Games har släppt två nya äventyr för nedladdning här!

Jag har bara ögnat igenom dem som hastigast, men i vanlig ordning ser det bra och myspysigt ut.

Spöket på Tingeltang (sug bara på titeln) är kort, och i a5-format. Verkar vara ett enkvällsäventyr, ett initiativ jag applåderar.

Fågelskogens Främlingar är lite längre och kan kanske fogas in som fortsättning.

Medusa Games är veteraner inom digitala gratisäventyr och är gänget som fick igång mitt rollspelsintresse på nytt för en massa år sedan. Deras fantastiska Eremitens Hemlighet är ett äventyr som alla borde titta närmare på. Klassiskt fantasyrollspelade utan fåniga pretentioner, ladda ned deras gamla alster i skattkammaren .

- Vitulv
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Hey Mr Recensent!

Vad säger du om det nya officiella äventyret Galtevår då?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,943
Re: Hey Mr Recensent!

Jag fick det av Tove idag! Ska alldeles strax gå och lägga mig och läsa. Men, tja. Utan att ha läst mer än ett stycke här och där så är jag försiktigt positiv. Jag var ju inte helt förtjust i Eldsjäl...

- Vitulv
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
There's a new guy in town

Enligt vad jag har förstått så är det en ny duo som författat äventyret och inte någon ur Riotminds vanliga gäng. Stämmer det?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,943
Re: There's a new guy in town

Stämmer fint. Författarna heter Ander Blom och Mikael Lundgren. De stavade fel till äventyrets namn redan i förordet >.<

- Vitulv
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,571
Location
Fallen Umber
Re: There's a new guy in town

Stämmer fint. Författarna heter Ander Blom och Mikael Lundgren. De stavade fel till äventyrets namn redan i förordet >.<
Vafan. Det där är ju något som jag skulle kunna ha skrivit. Du är ju snäll när det gäller Trudvang, ju? :gremgrin:


/Dimfrost
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mycket tevligt att dehar släppt dessa äventyr på Medusa GAmes. Dock så har jag fortfarande problem med att hinna med att spela alla dessa äventyr. Som dt känns nu så har jag äventyr som räcker de närmsta femtiälva spelmötena framöver.... :gremsuck:
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
570
Location
Videnmark
Man tackar för att någon kommer ihåg att skriva om Medusa Games på detta forum.
Tyvärr hade själv nästan glömt bort att detta forum existerade. Så tack Vulf.

Tingeltang kom jag för övrigt fram med under en ordlek med slottsnamnet Tintangel.
Tintangel som ligger i Cornwall (England) sägs vara den plats där kung Arthur föddes.
Tyckte först att namnet var lite "barnsligt" men ju mer tiden gick desto
mer började jag gilla det. Så kan det gå till när man skall ge äventyr namn.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,567
Location
Helsingborg
Märks att du är norrlänning :) [NT]

/Han som inte ser nighty på detta forum så ofta och vet med sig själv att när han skriver nonsensinlägg i en skittråd så blir han automatiskt "tvungen" att följa skittråden eftersom han måste se om det har blivit några svar, men det kanske inte gäller med ett NT-inlägg (och med detta säger han inte att detta är en skittråd, utan det här är något som han reflekterat över förra veckan och behövde få det ur sig)
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
570
Location
Videnmark
Re: Fast visst heter det Tintagel?[NT]

Det verkar som om både stavningarna används.
Dock verkar stavningen Tintagel vara dominerande. :gremtongue:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: There's a new guy in town

Kan vi få ett litet sammanfattande kväde nu då? Är det ett bra och köpvärt äventyr eller inte?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,943
Re: There's a new guy in town

Meh, läs recensionen när den kommer. Din gök.
 
Top