Nekromanti Ny webbplats för Sagagames

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Ser bra ut och jag har passade på att registrera mig när jag ändå var där. Kul att se att ni jobbar så med sidan.
Jag gillar speciellt era verktyg, jag vet att ni har haft dem förut men de är tuffa ändå!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
tack.. den förra var ju en enkel handgjord av mig... nu så har vi en databasdriven webbplats som lätt går att bygga ut efter hand.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Jo, det syns också. Hoppas att du slipper det bekymmer jag fick då jag använde det till In the Dark och det hackades :gremfrown:

Annars är en community-sajt mycket enklare att pilla med än att skriva all HTML-kod själv. Så det underlättar i underhållningen. Ser fram emot att få se den växa!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
när jag gör statiska sajter använder jag oftast ett program som heter Freeway Pro från www.softpress.com ... helt överlägset dreamweaver på just mindre sajter (upp till en 20 undersidor sådär), när det gäller enkelhet och produktionshastighet... och programmet är nästan lika kompetent.. MYCKET imponerande. Gjorde en gång en kampanjsajt till OKI med en 50 sidor totalt, allt statiskt, med inlagda flashanimationer och annat... på 3 dagar, inklusive allt (jag fick manus i Word och produkt/imagebilder som psd).

...och man slipper skriva en rad kod! Som ett Adobe Indesign för nätet!
 

Pixie_UBBT

Veteran
Joined
21 Dec 2002
Messages
87
Location
Stockholm
Alltid svårt med hackare när man använder community-sajter, men det hoppas jag att vi slipper eftersom jag satt ihop den här koden själv. Använder det säkerhets/membership-stöd som finns med i ASP.NET 2.0 för dom som vet vad det innebär.

Det kommer att växa :gremsmile:
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Jo, bygger man den själv (och vet vad man gör) minskar man ju risken för att bli hackad. Det är de färdiga communitys som är farliga säkerhetsmässiga eftersom fler använder dem.

Ser fram emot att se den växa!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
I'm old school...

Jag föredrar att skriva all HTML-kod för hand. Sedan är inte det alltid det mest praktiska om det skall göras snabbt... :gremtongue:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: I'm old school...

och inte kan jag postscript heller.. men ändå kan jag göra trycksaker... ibland tror jag IT-nissar VILL att man ska vara tvungen att koda för hand. ;-)
 
Top