Jag tänkte såhär: Efter en strid så räknar man antal sårade och antal döda samt fångar. Förlusterna kan alltså lika gärna vara sårade. Dock är detta anpassat för levande varelser, vandöda är antingen hela eller trasiga men stridsdugliga eller så är de döda eller av med en eller flera kroppsdelar, typ båda benen eller så.
Så med andra ord, enheter som bara skulle döda en vandöd varje runda tillfogar fortfarande skada, istället för att deras skada skulle bli noll vilket är fallet med högt DV.
Dessutom borde man ha nån slags tabell på hur mycket skada de "överlevande" vandöda, typ Ob1T6 trauma för vinnande och Ob2T6 för flyende. Tillfångatagna får väl samma som flyende, om det är feta nekromantikerkriget där de snor varandras trupper efter slaget. Annars kan man nog räkna dem som brända eller liknande.
Det är schysst när man kan diskutera regler på fet nivå, regler kan oftast diskuteras alldeles för mycket för ens eget bästa

Dessutom är det ibland bra om någon ställer sig på motsatt sida bara så att man tänker över alternativen.
