Nekromanti ny rpg old school campaign

Joined
30 Nov 2019
Messages
1
Vi undersöker om det finns någon eller några personer, destu fler, destu roligare, som skulle vara intresearde av att vara med i en "old school High Fantasy RPG campaign"?

70&80-talet i dess linda och tidiga utveckling, uppmuntrade samtliga olika RPG system som fanns på marknaden att man som spelare uppmuntrades att "böja på reglerna", bökerna hade förklaringar så att man enkelt kunde anpassa de olika RPG systemen till varandra. Man lånade helt enkelt det man fann intressant till sitt spel still och system.
"...the 70&80th used to encourage players to bend the rules, so long as it wasn’t overpowered and it suited the character and campaign"
I grunden är det Palladium 1th ed. (Classer-skills)
DD 3.5 skills, Feats, battle grid system
dubbel classer kommer de flesta att spela
Detta är inget för personer med svagt hjärta eller nerver
Är du en person som vi söker? nyfiken med glimten i ögat
Som PC (Playing Character) investerar man tid i sin character o campanjen som man är med och utvecklar tillsammans. Älder känns som om det kvittar som det handlar om mognad o inställning till livet, tålamod är inprincip ett måste,du behöver inte ha spelat förut, röker du är det ok, gör det kort o snabbt. varje spel omgång kommer oftast vara nerv påfestrande (av spänning) åt Hitchcock al´a Indiana Jones.
Tider - udda veckor
varannan helg eller 4 – 6´e helg om möjligt.
helst lördagar (annars söndagar) start vid middags tid, tills vi inte orkar längre, middnatt eller längre? Inget är huggit i "Sten" än.
PS
ursäkta alla stavfel, det viktiga är just nu campanjen
DS
Carpe Dium
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Är inget för mig (måste undvika cigg med mina A1AD-lungor + jag har redan gott om kampanjer) men varmt välkommen till forumet! Och vilken kick-ass start att börja, att dra igång en palladiumkampanj, det är mycket välkommet!

Skriv i vilken stad ni tänkte köra, det kanske hjälper när du ska hitta spelare. Lycka till!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,905
Location
The Culture
Välkommen till forumet.

Jag flyttade din tråd till forumet för Evenemang och kontakt.

Lycka till!
 
Top