Nekromanti Ny rollspelsida!?

snotten

Veteran
Joined
24 Jul 2001
Messages
29
Location
Sweden - The land of Rpg's
Jag och några polare håller just nu på med en rollspels sida?, men om det kommer en ny rollspels sida? Vad söker man då i sidan, vad borde finnas där?? Skriv gärna förslag, tips eller liknande. Vi kommer också ha hemmagjorda rollspel på sidan som man kan ladda ner samt att man kan lägga upp rollspel. Rollspel, rollspel och mera rollspel! :)

'Alakazim, Alakazam I will turn you into a lam'
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Personligen tycker jag det mest intressanta är artiklar. Skriv en massa artiklar om spel, kampanj etc etc. Då kommer jag iaf hemsöka er sida.

mvh
/joakim kalcidis
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag skulle ta för givet att använda sidan som en inkörsport för nytillkomna besökare som bara är ute efter en snabb titt. Om du till exempel har ett eget rollspel skulle du kunna använda länken till din sida, så att jag mycket snabbt kan ladda hem vad jag behöver.

Då är chansen större att jag dessutom laddar ner paket med extraregler, äventyr och liknande.

Ta inte för givet att folk ska ha er sida som hemsida och gå in på den en gång om dagen. Om jag får ett bra intryck av en snabb och översiktlig sida, då tar jag däremot gärna och återkommer flera gånger. Och kanske blir sugen på att skicka mina egna grejer, då jag vet att de skulle presenteras snyggare och bättre på er sida.

Jag vet inte om det var det svaret ni ville ha? En grötig och helknasig humorsida har sin charm också, men den går jag bara in på en gång, och sedan får det vara bra.

/Rising

"SL: Ur buskagen kliver det fram två alvkvinnor iklädda korta klänningar i löv och växter. De verkar fredliga, och vinkar fram er med händerna och visslar. De säger: 'kom, människor! Vi har något härborta som ni ... är ute efter!"

Spelaren: Meh, de där har ju inga tvåhandssvärd!?"
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Satsa gärna på eget, unikt material. Håll sidan levande och uppdatera någorlunda regelbundet så kommer jag att besöka sidan iallafall.

"Talk is cheap because supply exceeds demand"
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Re: Ny rollspelssida!?

"<EM>Då kommer jag iaf hemsöka er sida.</EM>"
Hemsöka? Är du ett spöke lr? /images/icons/smile.gif

Länkar till andra ställen som roleplayingtips.com, sverok.se, rpghost.com etc. Kanske betyg på dem ø/lr en kort förklaring om vad de är för nåt.
Länkar till div. spelföretag.
Månadens fråga.
Lite snygga bilder som inte tar STOR plats.
Artiklar, undersökningar. Kanske om japanska svärd, mat i medeltiden, kommande sfprylar som cybernetik och kloning.
En (betydelsefull) uppdatering minst 1 ggn/månad.
Rollspelshistoria, kanske i form av en tidslinje.
Förslagssida på kommande projekt.
Bygg upp en stämning på sidan.

/[color:green]Han</font color=green> som inte orkar komma på något mer och inser att dessa tips är <U><EM>tidkrävande</EM></U>
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Ett novellarkiv dit folk kan skicka in hade varit skoj, finns ju inte här på rollspel.nu, och elakpistol har lite fel kategorier imo. Finns ett rätt hyffsat på Elfwood, men det har bara engelska texter.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Vad jag vill ha

Jag tycker det är grymt med atriklar och rescensioner om man kan skriva snyggt, annars är det bara förjävligt, så länge artiklarna inte är väldigt intressanta. Så länge du är någorlunda tomhänt kan du lägga in en massa lustigheter, se min sida till exempel: www.Morgoth.rules.it Jag är en sån som söker på en sökmotor och väljer rollspelsidor på måfå, för att testa kvaliteten och se om några av dem är bookmark vänliga. De mesta sidor som innehåller mer än två intressanta filer och en massa artiklar bookmarkar jag, bara så du vet.
När du är klart, glöm inte att publicera adressen här på forumet så jag kan kolla din sida!

MVH Morgoth den hemsidesökande

Okej, vem känner för att strypa mig nu då?
 

snotten

Veteran
Joined
24 Jul 2001
Messages
29
Location
Sweden - The land of Rpg's
TACKAR =)

Jag tackar alla som svarat, jo jag ska tänka på allt ni sakt. Det kommer finns mycket man kommer att kunna göra på sidan bland annat: läsa arktiklar, lägga upp noveller läsa andras, skicka in bilder, läsa om rollspel, nyheter om rollspelsböcker, månadens novell & bild priser m.m =)

'Alakazim, Alakazam I will turn you into a lam'
 
Top