PROMOTION Ny release: TREY - Solo Roleplaying

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,524
Location
Göteborg
Nu finns min och @Skymning s nya bok TREY att köpa på DriveThruRPG!

book trey comae 1c FORUM.jpg

Mattias Peterberg och jag har spelat olika solospel i 5+ år, men aldrig varit riktigt nöjda med reglerna. På var sitt håll skrev vi regler som passade oss bättre. Efter en del speltester plockade vi de bästa bitarna ur våra respektive system och byggde ihop TREY.

Det finns en drös soloregler redan, så vad är då grejen med TREY?
  • Varje tärningsslag - 1d10, 1d8 och 1d6 tillsammans - ger mycket information.
  • En handfull slumptabeller, som ryms på ett uppslag, är allt som behövs för att spela.
  • Ett system med Story Tokens ser till att ett scenario knyts ihop och får ett riktigt avslut.
  • Förutom reglerna finns också ett långt spelexempel, som visar hur en solosession går till.
  • Reglerna går att använda ihop med de flesta rollspel. Om du har ett gammalt favoritspel som ingen annan vill spela, så fungerar det antagligen med TREY.
  • Spelledare kan också generera scenarier under spelets gång, för att minimera förberedelserna inför ett pass. Man kan också generera en stomme i förväg och sedan använda TREY för detaljering efterhand.
Alla illustrationer i TREY är gjorda av mig, utom omslaget, som den kanadensiske illustratören Huleeb har ritat.

Jag släpper samtidigt Comae Engine v1.0, ett avskalat BRP-spel som är baserat på Mythras och M-SPACE. Extended Conflicts från M-SPACE är kärnan i systemet, med ett modernt BRP konstruerat ovanpå.

TREY och Comae Engine finns nu att köpa på DriveThruRPG, både som PDF och i tryck. Under releaseveckan är de nedsatta med 15%:

TREY - Solo Roleplaying

The Comae Engine

All feedback är varmt välkommen.

gravity church 500px.jpg
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,524
Location
Göteborg
Ny vecka och lanseringen av TREY och Comae Engine går riktigt bra. Mejl, bloggare, Instagram och internationella forum är mina viktigaste kanaler. Ingen betald marknadsföring.

TREY har konstigt nog inte hamnat på Hottest Small Publisher-topplistan, trots att reglerna funkar till i stort sett alla spel. Mina nysläpp brukar annars toppa listan i cirka en vecka. Har de ändrat sin algoritm? Eller klassas lite större företag numera som small publishers, för att de inte hade en chans bland elefanterna på den stora topplistan? Just nu vet jag inte, men ska undersöka lite mer.

Comae Engine är lika populärt som när betan släpptes för ett år sen. Suget efter ett avskalat BRP med en flexibel konfliktmotor är tydligen stort. Lenses och Code Blocks får också fina omdömen av spelare.

Och NPC-generatorns kärleksfulla utrop ”NPCs have feelings too” uppskattas. Om deras dåliga arbetsförhållanden fortsätter i branschen - instängda i dungeons med ständig oro för att bli dödade - så kommer vi få problem. Det pratas redan om en tvådagarsstrejk för NPC:er senare i år. Det skulle lamslå hela rollspelsvärlden.

IMG_8319.jpeg
 

Skymning

Nattens barn
Joined
3 Feb 2020
Messages
144
TREY har blivit riktigt bortskämt med en uppsjö av Clarence's stämningsfulla bilder! Kul också att den redan sålt silver på Drive Thru!
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,524
Location
Göteborg
Oj, det har jag missat! Kul : ) De första recensionerna borde också komma snart.

Jag gick all-in med illustrationerna den här gången. Målet är att få upp en webbshop under våren för signerade tryck. Flera av bilderna i TREY kommer finnas att köpa.
 

Skymning

Nattens barn
Joined
3 Feb 2020
Messages
144
Det har kommit en fin recension från Chris Brann :) "Wonderful" skriver han om TREY på Drive Thru och har en längre recension på sin hemsida!

 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,524
Location
Göteborg
Det har kommit en fin recension från Chris Brann :) "Wonderful" skriver han om TREY på Drive Thru och har en längre recension på sin hemsida!

Kul! Den ska jag läsa : )
 
Top