Nekromanti Ny podcast: Signaler från Zonen

NilsK

Ligist
Joined
28 Dec 2003
Messages
441
Location
Stockholm
Just ja, visste att vi glömde något. Vi la upp vår sprillans nya podcast i eftermiddags. Signaler från Zonen heter vårt nya infall och i första avsnittet babblar vi i nästan två timmar om postapokalyps i alla dess former (men kanske mest i spel). Och så bjuder vi på grym musik!

Du hittar Signaler från Zonen här.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,275
Location
Örebro
Välkommen med den femte svenska rollspelspodcasten! Ser fram emot att få lyssna närmare på det här.

Jag hoppas att du skriker till här i tråden när den finns uppe på iTunes för enkel prenumeration? :gremsmile:
 

NilsK

Ligist
Joined
28 Dec 2003
Messages
441
Location
Stockholm
Tack :gremsmile:

Och absolut, ska försöka fixa det imorrn! Fast det tar väl ett tag innan Apple godkänner osv.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,275
Location
Örebro
NilsK said:
Och absolut, ska försöka fixa det imorrn! Fast det tar väl ett tag innan Apple godkänner osv.
Jo, jag vet att det kan tid. Jag hade tur med Bortom: Bortom för det gick rätt fort då (kom upp efter någon timme), medan andra fått vänta betydligt längre än så.

Nåja, det är skönt att veta att det är på G. All min podcastlyssnande går via iTunes nämligen. :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Jag flinade roat när ni började prata om böcker. Jag kan varmt rekomendera Stephen Kings böcker om Svarta tornet (the dark tower). För mig har de alltid varit väldigt mycket mutant och det finns mycket av det ni pratar om tidigare om att det är en värld långt efter katastrofen där man återupptäcker mycket av det gamla.

Stora skillnaden är väl kanske att då mutant ofta har känts som "en ny början" så känns svarta tornet verkligen som "slutet" där saker och ting fortsätter att gå utför =)

Det dyker till och med upp lite "muterade djur" =)

Så om jag ska tipsa om en mutantbok så blir det helt klart Svarta Tornet.

/Edit1/ Även om det är sju böcker =) Eller var det åtta?

/Edit2/ Det har pratats till och från om en Mad Max 4 i hur många år som helst. Men det senaste försöket verkar ju lovande (som i att det kanske faktiskt blir en film av det): http://www.imdb.com/title/tt1392190/

/Edit3/ Fyndplan kallades deras lösning på att förstå sig på fynd. Underbar lösning, förutom att den krävde en "spelplan" (jag ogillar när man "måste" ha mer saker än reglerna och tärningarna för att spela =)

/Edit4/ Min favoritomslags bild var den här: http://rollspelaren.files.wordpress.com/2013/03/mutant2.jpg Mycket "mutantig" för min del =)
 
Top