PROMOTION Ny Android-app för Drakar och Demoner: DoD Kompanion

Kvucksum

Veteran
Hej allesammans!

Jag skulle vilja tipsa om en Android-app som jag har utvecklat för att underlätta spelandet av Drakar och Demoner: DoD Kompanion. Ni hittar den här: https://play.google.com/store/apps/details?id=io.github.fvasco.dbcompanion

Appen är till för att hantera hela rollformuläret, inklusive alla mekaniker, skattkort och så vidare. Om ni vill kunna skapa en karaktär till DoD på bara några få minuter så är det här verktyget för er.

Hoppas att ni får nytta av den! Appen är resultatet av mina två stora intressen (rollspel och programmering). Tyvärr kan jag inte översätta den till mitt eget modersmål på grund av licensskäl (vilket är synd för mina barn), men jag tänkte att den definitivt kan vara till nytta för er som talar svenska.

Tack för uppmärksamheten! Om ni hittar några fel eller buggar får ni gärna meddela mig.

Screenshot_20260125_090713.png

Screenshot_20260125_090732.png

Screenshot_20260125_090832.png

Notera: Jag har använt en automatisk översättare för det här inlägget.

Attachments

• Screenshot_20260125_090758.png
    Screenshot_20260125_090758.png
    941.4 KB · Views: 5
Jag har testat med en karaktär. Det ser snyggt och enkelt ut att arbeta med. Men jag kan inte skriva anteckningar. När jag börjar skriva, första tecknet så stänger anteckningen av sig!

Jag har testat med en karaktär. Det ser snyggt och enkelt ut att arbeta med. Men jag kan inte skriva anteckningar. När jag börjar skriva, första tecknet så stänger anteckningen av sig!
Hittade det, tack. Jag släpper rättningen idag.

Jag släppte uppdateringen igår, Google gör de nödvändiga kontrollerna innan de släpper den.

Praktisk fråga: Var lagras data? Kan man göra backup på karaktären?

Det skulle kännas lite sugigt om en karaktär man spelat länge ryker för att telefonen ramlar i gatan, eller för att din server försvinner.

Datan finns på telefonen men följer enhetens konfigurerade säkerhetskopia (till exempel på Google).

Tror du att det är en bra idé att kunna skapa en fil med datan? Skulle folk göra det?

Datan finns på telefonen men följer enhetens konfigurerade säkerhetskopia (till exempel på Google).

Tror du att det är en bra idé att kunna skapa en fil med datan? Skulle folk göra det?
Jag skulle göra det. Jag använder inte molntjänster för backup, känns för riskabelt.

Om jag nu använde appen, nu spelar jag inte DoD, men tänkte att man vet aldrig om det kommer fler spel framöver.

Back