Nekromanti NX crowdfunding?

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Det är planen. Dock har vi inga detaljer spikade ännu. Just nu ligger fokuset på att fixa fram en kick-ass CF för Eon under vecka 16. Om den faller i god jord kommer NX få en minst lika schysst CF. :)
 

WhiteWolf

Veteran
Joined
6 Jan 2014
Messages
82
Big Marco;n11200 said:
Om den faller i god jord kommer NX få en minst lika schysst CF. :)
Gaaanska god jord kan man säga...

Ser fram emot NX crowdfundingen!
ripperdoc said:
Den kommer bli - legen....wait for it....dary ;)
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Kommer det att bli mindre delmål - och mindre pengar som förväntas? För Neotech är ju inte riktigt lika stort och populärt som Eon är.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,193
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Vi får se. Det är för tidigt att säga, den fantastiska framgången för Eon IV känns givetvis väldigt hoppfull för Neotechs del, men samtidigt är Neotech ett spel som inte rimligen kan förväntas bli tillnärmelsevis så populärt, hur bra det än är, då settingen inte är fantasy. Dock har vi fantastiska författare, layoutare och tecknare och otroligt mycket material färdigt i någon form, så det kommer at the very least bli en produkt som rent kvalitetsmässigt är kapabel att tävla med Eon på alla sätt och vis, och en crowdfunder som inte saknar saftiga stretchgoals och belöningar.
Kärlekscraft said:
En "fördel" är ju ett det är betydligt färre moduler som kommer ut i jämförelse med Eon.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,076
Jag spelar inte Neotech, men det var så kul med Eons crowfounder att jag ska Neotech också, om det blir en crowfounder
 

WhiteWolf

Veteran
Joined
6 Jan 2014
Messages
82
Man blir ju inte direkt jättesugen på Neotechs crowdfunding nu när vi sett hur dåligt Helmgast har skött Eons...
Ond bråd död said:
Ge dig nu.
Rymdhamster said:
Hur mycket försenad blev den där PDFen? Två veckor? Det är för sjuttsingen exemplariskt!
Måns said:
Jo, jag är jättesugen!!! Inte minst pga Eon IV!!
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Du menar att det tagit tid? Man kunde önska att de satte igång med IT-infrastrukturen direkt när de insåg vilken hit det blev. Så det var klart direkt när deadline inträffade. Men det är i en perfekt värld. Jag gissar att de har sina liv fulla med massor av saker och just nu går på övertid för att få detta klart. Håll modet uppe. :)
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
WhiteWolf;n27667 said:
Man blir ju inte direkt jättesugen på Neotechs crowdfunding nu när vi sett hur dåligt Helmgast har skött Eons...
"Dåligt" Menar du att inte pdf:erna kommit iväg än? Tror inte det handlar om mängden pengar??
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
WhiteWolf;n27667 said:
Man blir ju inte direkt jättesugen på Neotechs crowdfunding nu när vi sett hur dåligt Helmgast har skött Eons...
Seriöst? Jämfört med precis alla crowdfunders jag har varit med om så är Helmgasts Eon-crowdfunder rent fantastiskt lysande!
  • En blev ett år försenad, och skickade fel bok. Det rättades till slut, men ändå.
  • En blev bara ett halvår försenad, och var så rörig att de inte visste huruvida jag hade beställt två eller tre delleveranser. Delleverans två är än så länge tre månader sen.
  • En är fortfarande inte levererad annat än som PDF, och då har det gått ett år sedan dess.
  • Två blev ett halvår försenade. Den ena har fortfarande inte slutlevererat allt extramaterial.
  • En skickade ut filmen två månader efter att den var ute i butik. Visserligen i cool plåtlåda och med signatur på, men ändå.
  • En tog pengarna och stack!
Givet det är Helmgasts crowdfunder ett mirakel!
MachinaDeus said:
Du vet väl att Helmgast fortfarande har saker liggande efter deras schema?, därav kan du ej faställa om det är lysande enligt dina exempel då deras två veckor kan bli ett halvår, ge dem bara lite tid....

Till sist, så menar du att standarden är så låg på crowfunding att lyckas ska behandlas som lysande? Det förespråkar direkt inge vidare support för någon crowfunder.
Sephi said:
MachinaDeus: Vad ligger Helmgast efter med, annat än pdfen?
MachinaDeus said:
"Grundboken som PDF så fort crowdfundern är klar samt tillgång till ett forum där du kan kommentera och komma med förslag." Från Eons 4 indiego sida, Avklarat är PDFen till min kunskap, men inte forumet.
Sephi said:
Som jag förstår språket som brukades så var det pdfen som var lovad direkt efter avslutad cf, och inte forumet. Forumet kommer, men inget datum har blivit utsatt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,738
Location
Stockholm
WhiteWolf;n27667 said:
Man blir ju inte direkt jättesugen på Neotechs crowdfunding nu när vi sett hur dåligt Helmgast har skött Eons...
Man blir ju inte direkt jättesugen på att ta någon som dig på allvar. Du har något sjukt oproportionerligt vredesutbrott över en mindre försening och väljer att ta ut den aggressionen genom att försöka ge Helmgast dåligt rykte? Så sjukt jävla otaktiskt att gnälla på de som viger sin fritid åt att vi ska kunna utöva vår hobby. Skäms!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
MachinaDeus said:
Du vet väl att Helmgast fortfarande har saker liggande efter deras schema?, därav kan du ej faställa om det är lysande enligt dina exempel då deras två veckor kan bli ett halvår, ge dem bara lite tid....
Okej, vi tar samma exempel igen och jämför hur sen PDFen blev.

1) PDFen blev sex månader sen. Fysisk bok blev ett år sen, och som sagt var skickades fel bok.
2) PDFen på grundböckerna blev en månad sen. En av tre PDFer i delleverans 2 är fyra månader sen. Övriga har jag inte sett alls. Delleverans 3 bör vara dags nu, men jag tror inte på den mtp att inget PDF-material i delleverans 3 har kommit alls.
3) PDFen kom åtta månader sent. Fysisk produkt är fortfarande saknad.
4a) PDFen tror jag kom i tid. Produkten blev ett halvår sen.
4b) PDFen kom två månader sent, men har åtminstone uppdaterats med korrektur två gånger. Produkten blev ett halvår sen.

5) och 6) är fysiska produkter och inte riktigt applicerbart här, men just de två var de professionella och ansedda producenterna i listan! Resten är glada amatörer, men de här två lever på sina produkter. Det sagt, det är svårt att slå att någon tar pengarna och sticker utan att leverera något alls – och den som stack var AAA-ratead av kreditbolag!

Som sagt var, lysande resultat i jämförelse, än så länge.

MachinaDeus said:
Till sist, så menar du att standarden är så låg på crowfunding att lyckas ska behandlas som lysande?
Det är precis det jag menar. Ta utlovade leveranser med en nypa salt, helt enkelt, och var medveten om det när du pledgear en crowdfunder! I majoriteten av rollspelscrowdfunders har du att göra med amatörer som gör ett hobbyprojekt. Skit träffar fläktar, i synnerhet bland hobbyprojekt (och ja, jag hävdar att rollspel utanför Wizards of the Coast och möjligen Paizo är själva definitionen av hobbyprojekt).

Caveat emptor, helt enkelt: var medveten om hur branschen ser ut när du gör ditt beslut om du ska pledgea eller inte.
MachinaDeus said:
Skulle uppskatta källor, tack.
Krille said:
Här är #2 i listan: https://www.kickstarter.com/projects/modiphius/achtung-cthulhu-the-ww2-keepers-and-investigators

Achtung! Cthulhu fundades i april, med utlovad första leverans av regelböcker, tärningar, väska och lull-lull i augusti (PDF kom i september, bok kom i december), en andra leverans av settingböcker i mars (en settingbok har kommit som PDFhar inte kommit än), och det är väl dags för kampanjbok ungedär nu.
Krille said:
Här är #3 i listan: https://www.kickstarter.com/projects/1655572033/ova-the-anime-role-playing-game

Jag har fått PDFerna av spelarböckerna. De fysiska böckerna har inte kommit alls. Leverans var utlovad till december.
Krille said:
#5 i listan: https://www.indiegogo.com/projects/iron-sky-the-coming-race

Film-perken utlovades för december, men kom i februari, en månad efter att filmen kom ut i butik.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,193
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Man kan också betänka att Neotech är ett cutting edge high-tech-spel och kommer därför ha AI-baserade crowdfunderoptimersingalgoritmer hitteleporterade från framtiden. Detta gäller inte för den halvmossiga retrofantasy som är Eon. Also, Neotech-teamet är erkänt hyperintresserade av lanserings- och marknadsföringsfrågor och har redan inlett en mycket försiktig viral-kampanj för de som varit typ vansinnigt uppmärksamma på Gothcon.
 
Top