Nekromanti NWN

Scanmaster_K

Veteran
Joined
26 Nov 2000
Messages
88
Location
Visby, Sverige
Hej, jag har precis köpt never winter nights men det går inte igång, jag har uppgraderat mitt grafik kort så att spelet godtar det men när jag trycker play så visas bara en svart skärm och sedan muspekaren. Min dator är inom ramen för systemkraven. En Compaq Presario, grafik kortet är ett savage4 16mb och det är troligtvis det som strular, så någon som har några tips?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Hej, jag har precis köpt never winter nights men det går inte igång, jag har uppgraderat mitt grafik kort så att spelet godtar det men när jag trycker play så visas bara en svart skärm och sedan muspekaren. Min dator är inom ramen för systemkraven. En Compaq Presario, grafik kortet är ett savage4 16mb och det är troligtvis det som strular, så någon som har några tips?
Hade samma problem själv. Det visade sig vara någon sopphjärna som hade klantat sig så att det kräver internet explorer 6 (Hatar den, hatar den, hatar den!) eller senare. Fråga mig inte varför.

För mig var det på håret att jag dumpade skiten för den tabben, men mot bättre vetande installerade jag IE6 och det hjälpte, men nu har jag ingen vettig browser på spelmaskinen i stället...
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Tja... jag har IE 5 och det funkar för mig. jag har ingen aning om vad det kan vara för fel... vad kör du för os?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Tja... jag har IE 5 och det funkar för mig. jag har ingen aning om vad det kan vara för fel... vad kör du för os?
Win2000, finns det något annat? :gremgrin:

Jag vet inte varför det funkar för dig, jag läste att IE6 krävdes i någon FAQ, men det är möjligt att de fixat det i senare patchar, jag körde första versionen (som buggade ur så fort jag kom till ett rum med lava, så jag kom aldrig så långt...).
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Win2000, finns det något annat?

Nä... jag antar inte det.:) När vi ändå pratar om nwn, jag får blåskärm i toolsetten så fort jag har en något längre scriptsession. Jag får inte blåskärm av något annat. Jag har stängt av environmentmapping men det hjälpte bara lite.
Poängen med spelet är ju toolsetten, jag tänkte göra svavelvinter.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
När vi ändå pratar om nwn, jag får blåskärm i toolsetten så fort jag har en något längre scriptsession. Jag får inte blåskärm av något annat. Jag har stängt av environmentmapping men det hjälpte bara lite.
Känner inte igen det, men å andra sidan har jag inte pysslat med de bitarna, jag föredrar traditionellt rollspel.
 

gröntuva

Veteran
Joined
20 Feb 2003
Messages
18
jag med, datorer är för krångliga, jag spelar lite på dom dock, när jag får
 
Top