Jim Profit
Swordsman
Tuggar mig igenom Numeneras huvudbok efter att ha köpt hela utgivningen i en enorm bunt; framförallt för att spelet är så pass annorlunda, både till system och världsbygge, mot vad jag är van vid. Världen känns... splittrad. Är den farlig? Är den inte farlig? Finns det hemligheter att utforska, eller är allt så pass skumt att man aldrig förstår sanningen? Är det "sense of wonder" och diplomati, eller konstanta strider?
Systemet måste nog testas för att förstå det, men jag får inte matematiken att gå ihop. Man gör helt enkelt inte tillräckligt med skada med sina anfall - om det inte är något jag missar så tar det många rundor att nöta ner en rollperson för även de största monstren, och saker som "man enkelt kan ha med femtio i ett encounter" tar flera rundor att (styck) att slå ut för rollpersonerna?
Systemet måste nog testas för att förstå det, men jag får inte matematiken att gå ihop. Man gör helt enkelt inte tillräckligt med skada med sina anfall - om det inte är något jag missar så tar det många rundor att nöta ner en rollperson för även de största monstren, och saker som "man enkelt kan ha med femtio i ett encounter" tar flera rundor att (styck) att slå ut för rollpersonerna?