Nekromanti Nu vill vi veta mer om spelen

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,855
Location
Stockholm
Nu när Megaton Games har ett snofsigt (eller nåt) forum här på Rollspel.nu vill åtminstone jag veta mer om spelen, så jag kan diskutera dem.

Informationen som går att återfinna på webbplatsen är än så länge ganska spartansk.

Eller tänkte du använda forumet som en utvecklingsblogg, typ?
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
Dante said:
Nu när Megaton Games har ett snofsigt (eller nåt) forum här på Rollspel.nu vill åtminstone jag veta mer om spelen, så jag kan diskutera dem.

Informationen som går att återfinna på webbplatsen är än så länge ganska spartansk.

Eller tänkte du använda forumet som en utvecklingsblogg, typ?
Ok. På allmän begäran :gremsmile:

QuestCore
Ett d20-/3.5-inspirerat rollspel. Tänk True20 fast bättre.
Designtänk:
* Lätt att komma igång, men ändå en del valmöjligheter från början.
* Skillsystemet liknar d20 fast enklare och så mycket som möjligt skall in i samma system - strid, skador etc.
* Stridsregler skall vara enkla och kunna sammanfattas på en sida.
* Det skall finnas feats och ALLA specialförmågor etc skall vara feats.
* 90% kompatibelt med d20/3.5

StormRing
Fantasysetting/kampanjsetting/äventyrsplattform. Jag ville ha en "setting" för QuestCore så jag var tvungen att komma på en. StormRing är en ganska liten ögrupp och hela tanken är att spelledare lätt skall kunna lägga in allt (eller delar av) i sin egen spelvärld.
Det blir en lite mer "realistisk" medeltida fantasy i grunden men naturligtvis massvis med uppslag och coola platser att äventyra på.
Tanken är att hela ögruppen skall kartläggas i detalj. Jag har jobbat ganska mycket med kartor i Photoshop så jag hoppas på ett hundratal kartor till slut i olika skala.

Age of Twilight
Jag gillar ju 1890-talets England så detta är ett skräckspel i Jack the Rippers/Sherlock Holmes London.
Egentligen en Cthulhu-ripoff så det kommer att vara fullt med monster och kultister.
Skall använda QuestCore-motorn.
Har inte kommit så långt med själva spelet men har arrangerat AoT två gånger på Gothcon.

Age of Adventure
Ett brädspel som jag jobbat på i ett par år. Indiana Jones-inspirerat. Håller på att finslipa reglerna genom testspel samt fixa omslag och illustrationer. Skall bli en första svensk utgåva på 1000 ex. Spelet kommer när det kommer men har börjat kolla tryck och produktion.

Hemligt projekt
Håller även på med ett annat spel som kan bli roligt. Litet projekt som skiljer sig från de andra. Inte ett brädspel, inte ett rollspel.

Detta var om spelen som arbetas på just nu. Sedan finns ju en hel del annat, bl.a. en webbshop.

Edit: Spelen kommer att vara på engelska förutom Age of Adventure som kommer på svenska till en början.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
Antemannen said:
Kommer något av spelen finnas som nedladdnings bar PDF eller liknande någonstanns?
Alla spelen (förutom brädspelen då) kommer att släppas som PDF och säljas via darktowershop.com och andra som säljer rollspelsmaterial (rpgnow.com etc). Det kommer att släppas någon sorts gratisversion av reglerna också - lite som en snabbstartsversion. Jag vill även kunna släppa så mycket annat gratismaterial som möjligt också - t.ex. kartor, eventuella appar och små äventyr.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
,
Antemannen said:
Finns det möjlighet att speltesta något av spelen?
Javisst. Om du är i Göteborgstrakten kan du testspela Age Of Adventure och annars går det bra att testa QuestCore. Jag skickar PM.
 
Top