Nekromanti Nu tänker jag inte skriva mer..yeah right

NeuroM

Veteran
Joined
29 Jul 2000
Messages
51
Location
Södertälje
Okej...detta är förhoppningsvis det sista jag skriver i den här debatten. Visst har jag kanske nämt ganska många namn och hävdat att Neogames plaigerat de i Neotech som varit fel, detta ber jag om ursäkt för och borde kanske ha kollat upp innan. Men faktum kvarstår att Neotech stulit namnen Tyrell, Cyberdyne, BAMA och i viss mån Sprawl. Samt även isbrytare tycker jag (lycklig slump..tsss...). Detta tycker jag är fantasilöst och det är väl ungefär allt jag har att säga och jag tror inte att jag kommer att ändra mig för att 20 pers på samma sätt berättar att jag har fel. Nu finns det kanske inte så mycket mer att hämta i den här debatten.

Neuromancer out...

soon comes the future then we will die....
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
RipperDoc..out!

Jepp...
Bra slutsats där. Du får förstås tycka som du vill, och det fåtalet namn du beskrev var ju faktiskt tagna. Sedan återstår bara åsikten om det är dåligt, om ett par tre namn gör att hela världen är plagiat eller liknande.

Så, nu har vi nog kommit så långt man kan komma i en sån här diskussion, typ ingenstans..

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

NeuroM

Veteran
Joined
29 Jul 2000
Messages
51
Location
Södertälje
Men förihelvete...

tror ni ärligt talat att jag gör det här för att få uppmärksamhet? det är inte fallet...jag blev helt enkelt irriterad över att Neotech stulit en massa namn från William Gibson vilket jag tycker är onödigt..inga mer personlia anklagelser nu, okej?

Neuromancer out..again..

soon comes the future then we will die....
 

NeuroM

Veteran
Joined
29 Jul 2000
Messages
51
Location
Södertälje
Re: Hur många är "en massa"?

okej..detta var väl inte det jag tänkte mig när jag skrev mitt förra inlägg och jag orkar inte debattera detta längre då jag antar att de flesta förstått vad jag vill ha sagt och det inte är nån större mening att fortsätta då vi inte får ut mer av det än såhär. Men nu ville du ju ha svar: BAMA, Sprawl, "hästepedemin", Turingpolisen , Sendai och kanske en del mera...ni har hittat vissa felaktigheter med dessa men jag tänker inte bråka om de mera...nu är detta det sista jag skriver om det här, jag lovar , förutom om nån skulle börja med personagrepp som de mail jag fått där det stått typ "är du dum i huvet eller?, Neogames har ju bara tagit vanliga cyberpunktermer".

Neuromancer Out...forever...typ..

soon comes the future then we will die....
 
Top