Nekromanti Nu flyttas det!

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Så, vi flyttar till hus nu, lite spontant sådär. Eller det var ju planerat men inte exakt just nu utan snarare om ca en månad. Vilket har gjort att flytten som tagit 2 dagar nu, inte var helt förberedd och det är fasen sjukt jobbigt. Sen kommer man på sånna där roliga saker som att, vänta lite nu, vi har ju inte ens internet där, det måste vi ju fixa, och adressändring är ju rätt praktiskt sådär så man får rätt post. Osv, osv. I kombination med att man skruvar isär allt, och lite till, för att man fasen inte kan få ut en pinal ur lägenheten utan att ta isär det i molekyler. Hur fick vi in allt? I molekyler uppenbarligen.

Det bästa är iaf att eftersom varenda kotte i huset är mer eller minde rädd för källare, och det finns ett stort rum i källaren. Med flera fönster, så det är sådär lagom upplyst, men går sänka ner om det behövs. Här ska byggas rollspelsgrotta! Nu är jag skitpeppad!

Men det är klart, det vore ju bra att börja i rätt ordning också så det är väl dags att börja med barnens rum först. Och tvn ska väl sättas upp också. Och ja, det är väl ganska mycket att göra så klart innan det ens är i närheten, sen har vi ett fjärde barn som kommer till sommaren så.. Ja, fullt upp.. MEN, måste ju göra klart det innan bebisen kommer så man har det klart före sommaren åtminstone. Kanske. Men är ändå peppad :p Sådeså
 

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Låter härligt att flytta till hus spontant, har varit runt en del i norra skåne och letat efter sommarstugor men det finns inget som är bra och tillräckligt billigt. Funderar på att bara skaffa en tomt och ha den så länge. Men men. Lycka till med rollspelskällaren!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Rollspelskällaren har svämmats över två gånger so far ;) men allt är rengnuggat och förhoppningsvis är det löst i rören nu med, samt att jag nog hittat en soffa att ha där. Vill bara vara säkrare på rören före jag tar dit den ;)

Å Internet på måndag blir ju fint också. Då är det mesta löst.

Lycka till med letandet!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,580
Jag hade också en sån där "flytta in om två veckor eller vänta tills efter sommaren"-flytt. Stressigt, men ganska skönt att få det undanstökat.

Senaste flytten så var det 10 lass med största hyrskåpbilen man kan köra på B-kort (och de sista 4 var vi övertygade om att varje lass var sista...), trots att allt var vettigt packat. Jag är dessutom inte en sån som packar med luft i bilen, kan man få in ett papper till så är det inte fullt.

Sedan dess har jag skaffat en shitload stuff (biljardbord, en soffa till, säker 15 bokhyllor till, en handfull bord med tillhörande stolar osv). Dessutom har jag flyttat ihop med sambo sedan dess, och har nu hennes bohag också. 360 kvadrat möblerat, plus en ekonomibyggnad på kanske 80 kvadrat full med stuff, plus en bod på kanske 60 kvadrat full med stuff, plus kattvindar fulla med stuff. Jag kommer aldrig att flytta igen, såvida jag inte har råd att betala någon för att göra hela jobbet...
 
Top