Nekromanti Nu alla ni...

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Jag hade tänkt slänga ihop ett måttligt seriöst rollspel, men jag har inte så mycket material och ideér som det är nu. Tid och värld spelar inte någon större roll, kom gärna med förslag. Regler då?
Tja tänkte skrota grundegenskaper och faärdigheter och bara ha egenskaper.

Sedan hade jag tänkte tärning under svårighetsgrad och så har man lika många omslag som man har i färdigheten, om man misslyckas vill säga. Vissa kanske menar att det blir samma sak som att slå många tärningar som typ Eon eller Vampire, men skillnaden är uppenbar då man ska kolla perfekta eller fummlade slag, tänkte också att ju mer omslag destu mer tidsåtgång.
Tycker själv det borde räcka med det.

Tja, skriv gärna några förslag och jag sammlar ihop det som är bäst utav det, alla som skriver kommer med i "Credits" oavsett om materialet kommer med eller ej (undantaget sådant som inte ens var seriöst menat att ens vara med av den som skrev)

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
sci-fi eller fantasy?

Ska det vara i framtiden eller fantasy?

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Sci Fi kanske

Hmmm, Sci Fi känns mest lockande justnu. Men man skulle kunna blanda litegrann om man vill. Men kör på Sci Fi linjen....

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Men.. men..

Vad hände med robot-spelet då? Jag längtade ju efter det! /images/icons/frown.gif

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Top