Nekromanti Novelltävling, nån som känner sig manad att delta?

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
nja...

skriver mest på svenska så det kan nog bli lite svårt... kan nog inte få det så bra på engelska och annars får jag ett jäkla shå att översätta redan skrivna noveller.
+ mina noveller brukar alltid bli långa :gremsmile:, inget för den här tävlingen... sorry :gremfrown:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Synd attden var på engelsa annar så skulle nog jag med känna mig manad 8har en halfärdig klar på svenska) engelska är jobbigt att skriva på.
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
Re: Novelltävling, nån som känner sig manad att de

även om man e bra på engelska är det svårare än vad man tror att hitta de där "extra" orden som man inte brukar använda...
keep up the good work!
läser den gärna när den e klar hurudu, vi kan ha utbyte av noveller :gremwink: , men min kommer inte i första taget tror jag.. tyvärr

joahns nya favvoord: ty
 

Jade

Warrior
Joined
20 Nov 2001
Messages
254
Location
Rockmetropolen Hultsfred
åh.... :gremlaugh: novelltävling! älskar novelltävlingar... ah... är aldrig fel... även om det så är på engelska... det kan va lite knepigt å komma igång, det är det alltid.. menmen... när den berömda stenen har kommit i rullning så. :gremcool:

hm... men begränsingar är aldrig kul... har man seriösa problem med att hålla sig kortfattad så har man... å så mycket är faktiskt inte 4000 tecken... :gremcrazy:
 

BIB

Veteran
Joined
4 Dec 2002
Messages
21
Location
Ljungby, Kronoberg
när ni nu ändå snackar skriva

Kan ju lika gärna flika in att jag gärna hittar folk som känner att det här med stafett skrivning är kul. Letade folk som ville stafett skriva på skräckforumet men fick inte ett svar :gremmad:

Hade tänkt mej en stafett skrivning som utspelar sig i typ kults värld. Tänkte man kunde va ett par stycken som skötte det via mejl.

Jaja det är väl bara att säga till om det låter intressant.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Intresserad

Jag är helt klar intresserad även om jag bara har en ganska ytlig koll på kults värld. Så blir det något så kan du räkna med mig iallafall.

/Elin
 

BIB

Veteran
Joined
4 Dec 2002
Messages
21
Location
Ljungby, Kronoberg
Re: Intresserad

skitbra... då är det väl bara att hoppas att det finns nåra fler som inser att stafett skrivning faktiskt är kul. :gremwink:
 
Joined
17 Jun 2000
Messages
72
Location
Ekenäs, Finland
Lyckligtvis var det 4000 ord och inte tecken [nt]

Njet Paruschkij...(Är det förresten sant att orcher uttalas som borschj (utan "b") i Sverige?)
(äh fan kunde inte hålla mig. No Text ska det vara, ignorera det jag skrev)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Orch

"Är det förresten sant att orcher uttalas som borschj (utan "b") i Sverige?"

Jo, så också.

Det är ungefär som "kex".
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Orch

Orsch låter tråkigt (speciellt med mitt Sean Connery-liknande uttal..) men ortch! Det är grejer det! :gremlaugh:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Orch

Orsch låter tråkigt (speciellt med mitt Sean Connery-liknande uttal..) men ortch! Det är grejer det!
Det gäller bara att ha rätt sting i framförandet. Det ska låta ungefär som en stor hund som vet att den kommer att få skäll om den tar mat från bordet, så det är lika bra att göra det ordentligt och tömma hela tallriken i en tugga: orcsh!

Ett snabbt aggresivt morrande strupljud.
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Intresserad, jag med. [OT sedan några inlägg]

Även om jag precis som Elin enbart har en ytlig koll. Men det är ju knappast ett hinder. Och det finns väl få sätt att få koll som är lika bra?

Att jag aldrig skrivit stafettskrivning spelar knappast heller någon roll. Intresse finns och någon gång ska man ju börja. :gremlaugh:
 

BIB

Veteran
Joined
4 Dec 2002
Messages
21
Location
Ljungby, Kronoberg
Re: Intresserad, jag med. [OT sedan några inlägg]

då så, ska jag bara ha igång min nät uppkoppling igen så kan man ju lika gärna börja....
det är bara att skicka ett mejl till beauty_in_blood@hotmail.com
Så får jag adresserna sen skickar jag ut så fort jag har uppkopplingen igång igen... typ runt den tionde tror jag
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Orch

Jag insåg precis att jag suttit å sagt: "Orch, Ooorch, Ortch!" en stund framför datorn...

/Mask ska nog hålla sej borta från inlägg med uttalsdisskutioner i framtiden...
 
Top