NYHET Nominera till Fenix Awards 2024

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Nu är nomineringarna till Fenix Awards 2024 öppen!

Nominera det bästa inom svenska rollspel under 2023. Det har blivit en del ändringar i år, med en del nya kategorier, en del som slagits ihop och några som tagits bort.

Nomineringarna är öppna till 25 februari 23:59 och vår plan är att öppna omröstningen 1 mars. Vinnarna presenteras på galan på långfredagen på GothCon!

Nominera till Fenix Awards 2024!

424594260_882026817262377_1328853447309059292_n.jpg
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Redan har svar börjat trilla in och något av det roligaste är att konstatera hur dåligt vissa personer läser reglerna, eller hur dåligt minne vissa har för när något kom (lättare att ursäkta). Jag kan förstå att man inte minns exakt när saker kom, men det är lite kul att se nomineringar till något som är någon vecka gammalt och för produkter som inte ens släppts. En annan nominering är för en sak som inte bara kom ut 2022, utan också var nominerad på förra årets Fenix Awards!

Ja, man inte hjälpa allt, men jag småfnissade lite.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Redan har svar börjat trilla in och något av det roligaste är att konstatera hur dåligt vissa personer läser reglerna, eller hur dåligt minne vissa har för när något kom (lättare att ursäkta). Jag kan förstå att man inte minns exakt när saker kom, men det är lite kul att se nomineringar till något som är någon vecka gammalt och för produkter som inte ens släppts. En annan nominering är för en sak som inte bara kom ut 2022, utan också var nominerad på förra årets Fenix Awards!

Ja, man inte hjälpa allt, men jag småfnissade lite.
Huga jag kanske missade det! Ska kolla igen och se till att det är rätt nomineringar! Å andra sidan, hellre nominera för mycket än för lite! :D
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Just det! Ni som är förläggare (eller känner förläggare), skriver eller bara har koll så skulle jag gärna ta lite vad som har getts ut under 2023. Det skulle underlätta mycket för mig – och bra för att se om någon missat något!
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,317
Vilka rollspel kom ut 2023 på svenska? Finns det någon bra sammanställning någonstans så att jag kan påminna mig?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Skulle jättegärna också vilja ha en lista, eller lite tips. Vill ju inte missa att nominera något bra bara för att jag är så himla glömsk 😊

EDIT: De produkter jag själv kan komma på är:

Drakar och Demoner
Dimmor & Borgar
Blodslandet
Det krypande mörkret
 
Last edited:

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Saker som jag vet kom ut 2023 (som ännu inte nämnts)

Choppa tills du droppar, Diesel och Död och Skräcken på Östra (Skjut dom i huvudet)
Davokar vaknar samt kartpaket (Symbaroum)
Ikonernas nåd död (Coriolis)
Räddaren i Nöden (Call of Cthulhu Sverige)
Sagan om berget som försvann (Nordiska Väsen)
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Har skickat in mina nomineringar nu! Inte helt omöjligt att jag hör lite fler nomineringar senare 🙂 Måste inte helt utan skam erkänna att jag faktiskt nominerade en grej som jag själv gjort.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Måste inte helt utan skam erkänna att jag faktiskt nominerade en grej som jag själv gjort.
Det får man göra – med all rätt faktiskt! Kom ihåg att nomineringarna till stor del handlar att ”vi” ska få upp ögonen för vad som kom, så att nominera det man själv gjort är ett bra sätt att påminna!

Jag har liksom slängt in en del nomineringar bara för saker som folk nämnt i tråden så att jag vet att de iaf ska tas upp.
 
Top