Nekromanti Noir: Syndens Diplomater - Spionen (förhandstitt)

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Arbetet med del 2 i Noir-sviten ("Syndens Diplomater") fortskrider. Spelet, som är en blandning mellan Noir, XCom, Chock och Mission Impossible, insvept i en Kalla Kriget-mantel, innehåller ett galleri av befläckade arketyper vilka blir dramats huvudpersoner. Här kommer ett första smakprov - Spionen, från ätten Mengal.


SPIONEN
Vad är egentligen ett förtroende? Någon kanske ser det som något grundläggande för att bygga relationer. Du ser det som en väg för att nå andras hemligheter. Det är en spännande utmaning att snoka fram det som andra så gärna vill dölja. Du får en kick av att vinna. Du är en spion från ätten Mengal.


MENGAL
Våra rivaler borde vara bättre på att skydda sina hemligheter. Vi inom Mengal vet att till och med den mest triviala information kan vara till nytta. Rätt pusselbit i rätt händer vid rätt situation är värd mer än allt guld i Europa. Vi har ögon och öron överallt. Och bit för bit nystar vi upp intrigerna som de andra ätterna väver. Mengal är spindeln i nätets mitt.

Att föra ett samtal med en Mengal är riskabelt. Varje ord som sägs läggs på minnet. Deras skarpa intellekt pusslar ihop de minsta detaljer till en stor helhet. Inga hemligheter går trygga i deras närhet. I det anrika Rom härskar arkiater Nadya Arghezi Alexos och likt en mäklare i skuggorna ser hon till att Mengal har nog med smutsiga underrättelser om de andra för att befästa sin makt.




 

Oden

Veteran
Joined
1 Nov 2009
Messages
97
Big Marco;n37395 said:
En blandning mellan Noir, XCom, Chock och Mission Impossible, insvept i en Kalla Kriget-mantel.
Internetuttrycket "Shut up and take my money!" ligger i luften. :wink:
Big Marco said:
Härligt att höra! :-D
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
666
Location
Nibiru
Grymt coolt! Ser verkligen fram mot detta. Jag har haft chansen att speltesta en tidigare version, och kan intyga att detta blir coolt som satan! :)
Big Marco said:
Den under sommaren omskrivna versionen är mycket bättre! ;-p Men tack för berömmet, det blir säkert fler chanser. Vem vet, kanske Juri Lem Zakov är del av mytologin numera. ;-)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,568
När du säger det här:

Spelet, som är en blandning mellan Noir, XCom, Chock och Mission Impossible

...så börjar jag darra av dåligt tillbakahållen upphetsning. Men är det "Noir - reglerna" (som jag äger men inte har kollat så mycket i) eller är det själva äventyret vi snackar om?

F.ö. så skulle min ultra-feta kombo vara typ Noir/Kult/AgentX9/Blade Runner.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Basenanji;n37557 said:
När du säger det här:

Spelet, som är en blandning mellan Noir, XCom, Chock och Mission Impossible

...så börjar jag darra av dåligt tillbakahållen upphetsning. Men är det "Noir - reglerna" (som jag äger men inte har kollat så mycket i) eller är det själva äventyret vi snackar om?

F.ö. så skulle min ultra-feta kombo vara typ Noir/Kult/AgentX9/Blade Runner.
Coolt! Vi tittade först på ett snarlikt koncept som din ultra-feta kombo, men tog ett steg åt sidan. De första tre komponenterna finns med, men just Bladerunner fick böja sig för en kalla-kriget-mantel - där "supermakter" måste samarbeta trots att det är emot deras fundamentala natur och övertygelse.

I Syndens Diplomater figurerar även ett nytt regelsystem som inte har det fokuset som del 1 i sviten, Noir från 2006, hade.

Fokuset i den här utgåvan är att göra ett kort, tajt spel med få regler och mycket fokus på drama, mysterier, en spännande twist av övernaturlighet och kalla-kriget-paranoja, och dess pyskologiska effekter på människorna som lever i en sådan miljö.

Och även att binda ihop Noir-mythosen som det hintas mycket om, men som förblir vagt, i det första spelet, och på så sätt bjuda in fans till en fördjupning av upplevelsen.

När du säger "Agent X9", vad mer specifikt menar du då?
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,401
Location
Nirvana
Coolt! Vi tittade först på ett snarlikt koncept som din ultra-feta kombo, men tog ett steg åt sidan. De första tre komponenterna finns med, men just Bladerunner fick böja sig för en kalla-kriget-mantel - där "supermakter" måste samarbeta trots att det är emot deras fundamentala natur och övertygelse.

I Syndens Diplomater figurerar även ett nytt regelsystem som inte har det fokuset som del 1 i sviten, Noir från 2006, hade.

Fokuset i den här utgåvan är att göra ett kort, tajt spel med få regler och mycket fokus på drama, mysterier, en spännande twist av övernaturlighet och kalla-kriget-paranoja, och dess pyskologiska effekter på människorna som lever i en sådan miljö.

Och även att binda ihop Noir-mythosen som det hintas mycket om, men som förblir vagt, i det första spelet, och på så sätt bjuda in fans till en fördjupning av upplevelsen.

När du säger "Agent X9", vad mer specifikt menar du då?
Den sista frågan blev hängande obesvarad i luften sommaren 2014. Vad menas egentligen med Agent X9 här? Det låter ju väldigt coolt,@Basenanji.
 
Top