Noir - Har någon knåpat ihop ett engelskt rollformulär?

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
I en PM-diskussion på ett engelsktalande forum bollade jag upp förslaget att kanske köra Noir. Då det spelandet i sådana fall skulle bli på just engelska, så kommer jag att behöva ha vissa saker på just engelska, t.ex. rollformuläret.

Så, min fråga är om någon annan redan knåpat ihop ett rollformulär på engelska som jag kan använda? :)
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Jag återskapade formuläret i Photoshop för många år sedan, och har kvar .psd-filerna hemma. Har för mig att det gick att redigera dugligt i Affinity Publisher när jag pillade med filen för några år sen (?). Med redigerbara textlager bör det vara överkomligt att översätta med de termer du själv vill utan att behöva göra allt annat pyssel.

Kanske det i och för sig behövs lite annan handpåläggning också för att de ska bli användbara.

Edit: har den till och med i molnet. Så här ser det ut, där lagrerna är grupperade och redigerbara:

 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Jag återskapade formuläret i Photoshop för många år sedan, och har kvar .psd-filerna hemma. Har för mig att det gick att redigera dugligt i Affinity Publisher när jag pillade med filen för några år sen (?). Med redigerbara textlager bör det vara överkomligt att översätta med de termer du själv vill utan att behöva göra allt annat pyssel.

Kanske det i och för sig behövs lite annan handpåläggning också för att de ska bli användbara.

Edit: har den till och med i molnet. Så här ser det ut, där lagrerna är grupperade och redigerbara:
Riktigt snyggt :)(y)

Jag har suttit och översatt lite, så är du villig att dela med dig av filerna så kan jag se om jag kan lyckas byta ut orden (jag har inte photoshop, men i teorin skall det gå att öppna psd-filer i GIMP).

Här är mitt egna försök till att översätta en del av termerna om någon vill kolla och ev. komma med synpunkter och förslag :)
Koordination - Coordination
Närstrid - Melee
Reaktioner - Reactions
Rörlighet - Agility
Kroppsbyggnad - Physique
Kondition - Fitness
Styrka - Strength
Tolerans - Physical Resistance
Motorik - Dexterity
Fingerfärdighet - Sleight of Hand
Kastvapen - Throwing
Skjutvapen - Firearms
Bildning - Education
Humanism - Humanities
Medicin - Medicine
Naturvetenskap - Science
Kreativitet - Creativity
Konstruktion - Construction
Skapa - Create
Slutledning - Deduction
Vilja - Will
Beslutsamhet - Determination
Resistens - Mental Resistance
Sans - Composure
Insikt - Insight
Empati - Empathy
Motstå - Social Resistance
Världsvana - Worldly
Perception - Perception
Intuition - Intuition
Fordon - Driving
Uppmärksamhet - Awareness
Utstrålning - Charisma
Charm - Charm
Ledarskap - Leadership
Övertyga - Persuade


Försvar - Defense
Inlärning - Learning
Intryck - Impression
Levnadsstandard - Standard of Living
Livsvilja - Will to Live
Ryktbarhet - Reputation
Skadestegring - Damage Increase
Storlek - Size
Stridsförflyttning - Combat Movement
Sårtröskel - Wound Threshold
Tur - Luck
Uthållighet - Stamina
Utseende - Appearance
Välmående - Wellbeing
Öde - Fate
Överblick - Overview
 
Top