Siffner_UBBT
Veteran
Jag undrade bara lite snabbt ifall Nivåpoängen i början kostar lika mycket att använda som Erfarehets poängen gör sen i spelet eller att det kostar 1 Nivåpoäng för varje steg man vill höja sig.
Exempel:
Riddaren Johan af Eddinbhring ska fördela ut 6 Nivåpoäng mellan de 3 Sekundära Engenskaper: Psyke, Utbildning samt Ars Arcana.
Exempel 1 där 1 Nivå kostar 1 Nivåpoäng.
Han har lagt sina Nivåpoäng följande:
Psyke = 3
Utbildning = 3
Ars Arcana = 0
Exempel 2 där 1 Nivå kostar 4 Nivåpoäng:
Psyke = 1 ( 4 Nivåpoäng)
Utbildning = 0
Utbildning = 0
Här tycker jag det är självklart att Exempel 1 används.
Men används Nivåpoäng lika dant för Färdigheter?
Han har valt 6 Följande färdigheter att dela ut 20 Nivåpoäng på:
Närstrid = 10
Rida = 5
Bluffa = 2
Supa = 2
Handla = 1
Smyga = 1
Efter som man erhåller sin relevanta färdighet som bonus när man ska utföra handlingen så har Johan 7 I styrka därav 17 på att lyckas utföra Ett närstrids försök? Och detta bara i början av spelet?
Exempel 2:
Närstrid = 5
Rida = 1
Bluffa = 1
Supa = 1
Handla = 1
Smyga = 1
Hittade på lite fördjupningar du jag inte kommer ihåg allihop. ( man måste lägga ut minst ett på varje enligt författaren själv )?
Sido fråga, Har man Fördjupningarna Närstrid, Bågskytte i början då de står på Karaktärs papprena redan?
Exempel:
Riddaren Johan af Eddinbhring ska fördela ut 6 Nivåpoäng mellan de 3 Sekundära Engenskaper: Psyke, Utbildning samt Ars Arcana.
Exempel 1 där 1 Nivå kostar 1 Nivåpoäng.
Han har lagt sina Nivåpoäng följande:
Psyke = 3
Utbildning = 3
Ars Arcana = 0
Exempel 2 där 1 Nivå kostar 4 Nivåpoäng:
Psyke = 1 ( 4 Nivåpoäng)
Utbildning = 0
Utbildning = 0
Här tycker jag det är självklart att Exempel 1 används.
Men används Nivåpoäng lika dant för Färdigheter?
Han har valt 6 Följande färdigheter att dela ut 20 Nivåpoäng på:
Närstrid = 10
Rida = 5
Bluffa = 2
Supa = 2
Handla = 1
Smyga = 1
Efter som man erhåller sin relevanta färdighet som bonus när man ska utföra handlingen så har Johan 7 I styrka därav 17 på att lyckas utföra Ett närstrids försök? Och detta bara i början av spelet?
Exempel 2:
Närstrid = 5
Rida = 1
Bluffa = 1
Supa = 1
Handla = 1
Smyga = 1
Hittade på lite fördjupningar du jag inte kommer ihåg allihop. ( man måste lägga ut minst ett på varje enligt författaren själv )?
Sido fråga, Har man Fördjupningarna Närstrid, Bågskytte i början då de står på Karaktärs papprena redan?