Nekromanti Nitpick om "Kelloggs Western"

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Var upp till farsan under julhelgen och ögnade igenom lite gamla pappershögar. Då hittade jag ett par sido-utklipp från Kelloggs gamla westernspel (sånt som inte var figurer, regler och hexrutor, alltså), bl.a ett med topp-bården där själva namnet på spelet står.
Dess korrekta titel är

KELLOGG'S Vilda Västern Spel

och inget annat - "Kelloggs Vilda Västern" går väl an också, men "Western" är alltså en stavning från en helt annan utgivare.

--
Åke
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: SM i "Kelloggs Western"?

När ska det anordnas SM i Kellogs Vilda Västern Spel då?

Och förresten, jag tror jag saknar två brickor, en med 'Tillträde Förbjudet', och en med svårighet 4. Kan du kolla vilka du har?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: SM i "Kelloggs Western"?

Hah... när jag läste ämnesraden så tänkte jag "Sailor Moon i Kellogs Western? Va? Men... öh..."
Detta eftersom jag är animeskadad och vet att Rosen är en Sailor Moon-tittare. Yepp.


Storuggla, känner sig menlös
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: SM i "Kelloggs Western"? (OT)

när jag läste ämnesraden så tänkte jag "Sailor Moon i Kellogs Western?

Har nog inte sett till några japanska skolflickor i spelet... Däremot finns det ett avsnitt av Sailor Moon med visst western-tema (episod 112, för att vara exakt). Den utspelas vid en filminspelning - i en park i Tokyo - av en japansk romantikwestern.
Det dyker upp demoner som vanligt, och när Sailorhjältinnorna gör entré kliver de in genom kulisserna: En tumbleweed blåser förbi och man ser tjejerna komma gående på rad längs en gata i en typisk westernstad, i silhuett mot solnedgången, till ljudet av klirrande sporrar. (-:
Där fäller Sailor Moon också repliken "Även om Wyatt Earp skulle förlåta dig, så gör vi det inte!"

--
Åke, återkommer om de där brickorna sedan.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: SM i "Kelloggs Western"? (OT)

Hmm, intressant kampanjtema, skulle nog fungera enkelt med Big Eyes Small Mouth 2nd Edition utan tvivel... magiska flickor i vilda västerna. Mangawesterna, där frisyrerna är större än hattarna! ^_^d


Stourggla, skriver ett OT för en gångs skull och lovar att inte göra det igen i denna tråd
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: SM i "Kelloggs Western"?

Och förresten, jag tror jag saknar två brickor, en med 'Tillträde Förbjudet', och en med svårighet 4. Kan du kolla vilka du har?

Jag tror jag ska ha allihop - mina är 48 stycken totalt;

svårighet 1: 9
svårighet 2: 7
svårighet 3: 10
svårighet 4: 3
svårighet 5: 4
"stanna och...": 8
"flytta vidare": 4
"tillträde förbjudet": 3

De med svårighet 4 heter "Joe's guldgruva", "Lösdrivande boskap" och "Svarte Bronco".
Tillträde förbjudet-korten heter "Sjö", "Mörka bergen" och "Helig indiansk gravplats".

--
Åke
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Då har jag alla!

Inklusive alla åtta figurer och spelregler. Jag trodde att det skulle följa med åtminstone ett kort av varje sort i var och en av de fyra seten (guldgrävare, prisjägare, indian & kåbåjsare).

För er som vill se Rosens recension finns den här.
 
Top