Nekromanti Ni verkar ha kul :)

Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Hej!

Jag tittade in lite och myste igenom lite posts kände att jag ville lägga in en post och säga att ni verkar ha det redigt trevligt i detta gille!

/lasergreger -Som alltid önskar att hans kompisar hade haft vettet att börja med Horde istället...
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Innebär det att du vill vara med?

/Seinet Wintermute - Sitter på jobbet och har tråkigt
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Hah!

Det var faktiskt inte tänkt att det skulle se ut så. Sedan efter jag postat så insåg jag att det fanns en undermening i det hela :gremlaugh:

Jag skulle gärna testa att vara med. Med "testa" så menar jag att jag är VÄLDIGT sugen, men jag har ju mina RL kompisar på en annan server. Jag känner dock att jag behöver någonting nytt i mitt WoW och Horde med ett riktigt trevligt gille skulle kunna vara det jag behöver.

Finns det chans att vara med alltså?

/lasergreger - kan vara med i en "jobbtråkighetstävling" om du vill.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Gillet är öppet för alla som är reggade användare på Rollspel.nu (och deras kompisar – men det är bara forumiter som kan bli Officer [main-gubbe] och Junior Officer [alt-gubbar]).

Vi är ett vääääldigt soft gille som gärna hjälper varandra med questande och prylar och sånt. Ganska mycket casual-spel och så gott som alla har flera gubbar.

Går du med så bjussar jag på en guild tabard.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Låter ju finfint. Jag är en väldigt casual spelare också, med det menar jag jag kan spela mycket men jag är ingen raidfanatiker eller så.

Så, vad ska jag spela? Anpassar mig hemskt gärna efter vad som "behövs" :gremsmile: Vad saknas?

/lasergreger - blev väldigt taggad just!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Tja, vi har 8 warlocks, 7 warriors, 7 priests, 6 hunters, 6 rogues, 5 mages, 5 shamans, 4 druider och 3 paladiner – så du kan i princip spela vad du vill.

I kväll spelar vi med vår stående blodalvsgrupp, så om du är inne mellan 20 och 23–24 nånting, /w till Mathalis så bjuder jag in dig till gillet.

Välkommen ombord!
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Blä, hatar att välja själv :gremsmile:

Men det skall väl gå an! Då viskar jag till dig ikväll ska du se.
Tack och bock!

/lasergreger - vars arbetsdag just kändes längre...
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
om du går in här:
http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...amp;o=&vc=1

Så ser du lite vad jag tycker vi kan behöva.
Fortfarande trotts att vi har en hel del healers på pappret så känns det som att det är healers som vi behöver om du vill få ett val :gremsmile:
Så jag rekommenderar en Präst, Paladin, Shaman eller Druid i den ordningen ;-) i övrigt är det även Rogues det är dåligt med när vi väl kör i någon typ av grupp.

för övrigt Välkommen.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Aha, men det låter bra. Jag har redan en 70 druid, 70 Paladin och 70 Rogue, men en präst spelar jag mer än gärna.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
hehe förstår att du väljer en präst då :gremsmile:

Själv har jag totalt sett då 2 lvl 70 druider och 2 präster runt 60-61 och sedan allt möjligt annat under det så just nu trivs jag bra att få alternera som dpsare med min 'lock och huntard
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Jag han få en präst till 6 , men jag han tyvärr inte bli invitad. Denna vecka kommer jag inte att spela någe WOW, så att ni vet :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Posta din gubbes namn här så lägger jag till dig på min friends list och invitar så fort jag ser att du är inne.
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
OT-kul?

Hur "kul" är servern tro?
typ 3-5 adjektiv eller så nån kan nämna?

Scoutar server att byta till, men blir nog galen(-are) utan att få raida.. Så gillet är säkert, oroa er inte... :gremgrin:

Men.. omoget folk, goldspammers (inte "om", hur ofta..) hur många "stora gillen"(folk i BT), gillespolitik och sånt är man lite nyfiken på hur det ter sig på olika servrar..
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Re: OT-kul?

Hur kul servern är ja du bra fråga. Det känns inte som vi har så mycket kontakt med andra gillen dessutom är vi ju långtifrån raid redo om vi någonsin blir det, vilket ju också medför att vi inte har koll på samma sätt med andra gillen.
Därav kan jag inte heller svara på hur gillespolitiken är.

I vilket fall så kan du kolla upp vilka som är de stora gillena här:
http://www.warcraftrealms.com/census.php?serverid=622

När det gäller omoget folk osv så känns det som ganska lite av den varan i alla fall om jag jämför med Runetotem som jag spelade på tidigare. Vist finns det sådant här med men det är en RP server. Det RP:as iofs ganska lite men eftersom det ändå är en RP server medför det att det är ganska bra stämning.

När det gäller goldspammers så har Blizzards nya knep att stoppa sådana givit ganska bra resultat på vår server. Jag får aldrig whispers eller mail spam. Någon enstaka gång händer det att något obskyrt namn försöker invita mig men även det har minskat markant sedan i somras. Så enda gången jag ser info om gold selling är vid banken i Orgrimmar där det ofta står en eller två gubbar som gör /say med gold selling meddelanden.

Det finns även en wiki sida om vår server här: http://www.wowwiki.com/Server:Steamwheedle_Cartel_Europe
Står bland annat om en del av gillena (edit det var gammal info)
Nyar info finns här:
http://scarteleu.wikia.com/wiki/Guilds_and_Communities

och officiella forumet finns här:
http://forums.wow-europe.com/board.html?forumId=1143&sid=1

Hoppas detta ger dig lite insight i alla fall
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Är Kenunos inte skapad ännu ?

Försökte lägga till i Friends list utan att lyckas och kan inte hitta i Armoryt heller
 

Joakim_UBBT

Veteran
Joined
31 May 2000
Messages
144
Location
Polishuset
flååååt....

Det var lite halvsent och jag slarvade tydligen med stavningen så ett _r_ föll bort :gremconfused:

Kernunos skall det vara
 
Top