Nekromanti Neotech formulär till roll20?

Oden

Veteran
Joined
1 Nov 2009
Messages
97
Gott nytt år på er alla.

Tänkte bara kolla om någon kunnig i roll20's api har börjat fila på ett formulär? Våran grupp kör helst över nätet men är tyvärr rätt illitterära när det kommer till html och java.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Worst case scenario så får alla ha var sitt formulär och slå tärningarna i roll20.
SL kan ju ha anteckningar med vissa av spelarnas färdigheter för de slag som denne vill slå dolt.
(Ursäkta om jag kommer med enbart dåliga ideer här, vi körde så och det funkade ganska bra)
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Vi har en prototyp till rollspersonsgenerator och rollformulär på helmgasts webb, och vi jobbar på att göra klart den. Den kommer dock inte med roll20-koppling från början. Om någon på eget bevåg fixar något, hör gärna av er, så kan vi hjälpas åt!
 

Shedcape

Veteran
Joined
12 Jan 2020
Messages
7
Vi var i samma sits och tänkte först använda Google docs och rulla tärningarna i Roll20. Sedan fick jag tanken på att lägga in information på det mest grundläggande sättet (attribut och grundläggande värnde). Efter det gick det undan och jag har nu ett mer eller mindre användbart karaktärsblad för Neotech Edge. Det är inte vackert, och det har en del udda grejer, men det fungerar och har knappar för att rulla tärningarna. Det är lite specialanpassat för min grupp. Exempelvis är det i dagsläget på engelska (trots att boken inte är det). Men jag kan översätta tillbaka det och lägga upp det här.

Bara att ha i åtanke att det är gjort av någon som framtills ett par dagar sedan inte kunde ett dyft html/css.
 

Shedcape

Veteran
Joined
12 Jan 2020
Messages
7
Nuså tror jag att allting ska vara översatt till svenska.

Länk: https://github.com/Shedcape/Neotech-Edge-Roll20-formul-r

Lite information:
  • Den har knappar för tärningsslag för varje relevant attribut, och en ruta för semipermanenta modifiers (smärta exempelvis) som påverkar alla tärningsslag förutom adrenalin och vapenskada. Fråga dyker upp om att använda flowtärningar. Automatiskt väljs de två högsta tärningarna ut och räknas ihop till totalen. Tärningslagen exploderar inte automatiskt. Jag har inte hittat någon lösning på detta då det finns många tillfällen då man vill välja andra än de högsta tärningarna. Alla tärningsresultat visas i chattrutan, så vill du använda andra är det dags att räkna för hand. Detta var den bästa kompromiss jag kunde komma på
  • Ekonomisidan har automatiskt uträknande av inkomst. Det finns två typer av skulder, laglig och olaglig som har 1% och 10% ränta vardera. Även detta räknas automatiskt ihop.
  • Traumasidan har skadetabellen och checkboxes för S (skadad) och F (Felläkt) samt A (Augment), samt skydd för varje kroppsdel. Där finns dropdownmenyer för chock och neuro samt en knapp för chock/adrenalinslag.
  • Personalitet och beskrivning på förstasidan är en grej som vår grupp valt att lägga till.
  • CV & Ungdom på förstasidan går att gömma.
  • Om man vill att skadeslaget på vapen ska explodera behöver man ta med ett utropstecken efter tärningarna. Exempelvis "4d10!+3". Anledningen är att jag inte hittade ett sätt att få det auomatiskt iom att många vapen har en modifier efteråt.
  • Buren och ägd på vapensida referar till antal magasin man bär på samt äger. Ammo är för hur mycket ammunition som är kvar i magasinet.
Som sagt, det är inte vackert men det fungerar.
 

AJJ

Veteran
Joined
24 Sep 2019
Messages
4
Shedcape;n339663 said:
Som sagt, det är inte vackert men det fungerar.
Den över genomsnittet vad det kommer till karaktärblad som inte finns med på deras officiella lista. Så som den verkar skulle den bli godkänd om du gör en Pull Request till deras officiella GitHub Repository. Då sku alla ha tillgång till den utan at behöva vara Pro-användare.
 

Shedcape

Veteran
Joined
12 Jan 2020
Messages
7
AJJ;n343727 said:
Den över genomsnittet vad det kommer till karaktärblad som inte finns med på deras officiella lista. Så som den verkar skulle den bli godkänd om du gör en Pull Request till deras officiella GitHub Repository. Då sku alla ha tillgång till den utan at behöva vara Pro-användare.
Vänligt sagt! :)
Det största problemet som jag ser det är stilmässigt och att den inte har speltestats särskilt mycket. Med stilmässigt menar jag att det inte är mycket med den som säger "Neotech Edge", förutom namn på stats och sånt. Hade varit nice att få med det innan en request att få med den på den officiella listan.

Allmän uppmaning att om det är någon som känner sig manad att förbättra, eller för den delen ersätta, karaktärsbladet så är det bara att köra. Det är allmän "egendom".
 
Top