Nekromanti Neogames hemsida...

Nero_UBBT

Warrior
Är det någon mer än jag som tycker att Neogames gärna kunde få sätta ut namn på huvudförfattarna till kommande releaser i releaseplan på deras hemsida.

Åtminstone jag tycker sånt är kul att veta. Om jag såg att det är Carl Johan Ström som konstruerat så tänker jag i stil med "aha, det blir nog ganska bra det här. Men i S & P var det lite mycket regler, ska nog kolla upp den först innan jag beställer nåt" och ser jag att det är Krister Sundelin (han som skrev Consaber) så vet jag att det bara är att lägga undan 200 kronor direkt... Nej men seriöst alltså. Det är ju en information man vill ha, ungefär på samma sätt som man inte bara är intresserad av en romans handling, utan förstås också (och för mig: framförallt) författaren.

Nån från Neogames kanske har nåt att säga om detta?

Författarnamn

Tyvärr är det väl så att författaren har en ytterst undanskymd ställning i rollspelsbranschen. Att inte skriva författarnamnet på produktens framsida kan kanske vara befogat på diverse White Wolf-produkter och liknande, som oftast har ett tiotal författare (en per kapitel, typ), men knappast annars. Även i de fall där det förekommer, till exempel diverse GURPS-böcker och Unknown Armies (jag har inte gjort någon djuplodande undersökning, utan kollade vad jag först hittade i bokhyllan), står författarnamnet med ytterst liten text. Det är synd, och borde ändras på. Precis som du säger är det stor skillnad på att läsa texter skrivna av olika författare.

/Dimfrost

Håller med fullständigt. Men det är ändå ganska lätt att bara fråga på forumet. Men, men - folk som inte upptäckt forumet ännu kanske skulle må bra av att få veta det på hemsidan, den lär ju alla känna till. Det är nästan skamligt vad de skyltar med den i varje modul... :gremwink:

-Hjalle

Back