Nekromanti Namn till PAF

Werrin

Veteran
Joined
10 Oct 2000
Messages
29
Location
Umeå,Sverige
Ni som läst mina tidigare inlägg (användare Tokugawa Ieyasu, jag skriver på en annans användare just nu), vet att jag håller på med ett fntasyrollspel i post-apokalyptisk miljö.

Just nu är den största delen av bakgrundhistorian, kampanjvärlden och raserna klart. Jag har kanske nämnt förut att spelvärlden styrdes innan apokalypsen av ett gigantiskt imperium. Just nu behöver jag exempel på flashiga namn på detta imperium, och även namn på städer och liknande. Jag skulle även behöva ett snyggt heraldiskt vapen också. Jag skulle verkligen uppskatta all hjälp jag kan få, för jag sitter i en återvändsgränd just nu. Som ni hör kallar jag det endast för PAF just nu, och om ni har något förslag på namn till rollspelet, vore det också bra.

PS. Värt att nämna är att spelet skrivs på Engelska.

/mvh,
Daniel (aka Tokugawa Ieyasu)
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,351
Location
Helsingborg
Brukar inte stora maffiga imperier vara ganska egocentriska och bara kalla sig Imperiet? Jag menar om det inte fanns något annat stort maffigt imperium så vad är behovet med att skilja sig från mängden. Finns det bara ett imperium behöver det inget annat namn än Imperiet...

Om det nu fanns flera så är Grundaren troligen the bästa namnet. Så som det Gerdiska Emperiet grundat av Kejsar Gerd den oerhört uppblåste(ett imperium från en av mina egna inte för seriösa kampanjmoduler).

När det gäller heraldiska vapen. Lejon, Örnar, Gripar andra stora monster med överdriven mängd av stolt grym förstörelse kraft? Personligen så skapar jag alltid min egen heraldik historia innan jag ger mig in på specifika heraldiska vapen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ett tillägg är att emperier ofta döps efter landet/staden varifrån man började expansionen, som t.ex. Tysk-Romerska riket eller Romarriket.
 
Top