Nekromanti N1 & N2:s värld...

G

Guest

Guest
Jag har hört många klagomål om felen i Neotechs värld (vilka jag inte sympatiserar med).

Är det nån som vill hjälpa mig att beskriva fördelarna med Neotechs värld så att jag kan omvända stackaren?

//Robin P. Liljenberg - Neotech & Eon är nog ändå bäst

Mäster Azazel
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Det är ju inte så enkelt. Många har klagat på brister i båda spelen här på forumet, men sällan har någon "konverterat". Det handlar alltså om uppfattningar. Någon tycker "N2:s världbeskrivning är för liten" och en annan tycker det motsatta. Inte blir det nåt av det? Så ibland kanske folk bara ser felen, och ibland ser folk bara det bra.

/RD - som inte tror det finns någon enkel lösning

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Jag har hört många klagomål om felen i Neotechs värld (vilka jag inte sympatiserar med).

Är det nån som vill hjälpa mig att beskriva fördelarna med Neotechs värld så att jag kan omvända stackaren?

urk! vad är felen. Berätta. Jag och kompisar har inte hittat några större missar fast vi har spelat Neotech sen 1:an kom... det gör att man redan har en ganska bra bild. Dessutom har vi alltid haft samma spelledare alla år.

- Pelle
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
N2:s värld...

Själv tycker jag N2's värld är utmärkt, jag har klagat på Dator-reglerna och de är de ända jag är missnöjd med.
Anledningen till att flera är skeptiska eller ogillar till världen är, tror jag, att det inte finns särskilt mkt världsbeskrivningar, och att N2 inte riktigt förmedlar någon känsla för världen.
Men jag tror det var samma sak för eon innan Mundana och andra världsbeskringar släpptes, så när Euro släpps till Neotech kommer det bli mycket lättare att sätta sig in i världen och få en känsla för den.

/Henning
 
G

Guest

Guest
Re: Pellejones

urk! vad är felen. Berätta.

Det vanligaste klagomålet är att Neotechs värld inte har nåt nytt att tillföra, att det är för svårt att få en bild av världen och (märk paradoxen) att dess värld är för lik världen år 2000.

Hm.. ja hur ska man kontra det; världen är svår att se framför sig och alldeles för lik vår värld.
Obs. Spelaren har inga syn-problem!

//Robin P. Liljenberg

Mäster Azazel
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Det finns en modul till Neotech 1 som heter Nippon. Om man tycker om att spela i asien så är denna modulen väldigt bra. Den har en bra beskrivning på ganska mycket och ett äventyr (som tyvärr är till 1:an.). Ta en titt.

- Pelle
 
Top