Nekromanti Nördutveckling 2

Joined
6 Jun 2001
Messages
163
Location
Björkhagen
Nördutveckling 2

Mina slutsatser av alla svar:
En rollspelare är av manligt kön. Antingen äldre tonåring eller närmare 30. Det finns många rollspelare som är arbetslösa. Många rollspelare fostrar nästa generation, dvs de är lärare. De flesta rollspelarna är välutbildade, eller går på gymnasium och har inte hunnit längre. Detta säger mig att vi kan bli en kraft att räkna med, Leve rollspelarna, gör revolution! :)

Intressant! Minns mina besök på Konventen kring decennieskiftet 80/90 tal. Jag tror jag såg en handfull tjejer under de 4-5 år jag gick på konvent. Trist!

Roney , Svensk mästare i D0D Expert 88 (för att skryta lite, hehe).
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Re: Nördutveckling 2

Jag tycker också att det är tråkigt att inte fler honor söker sig till hobbyn. Vissa säger att de alltid spelar med kvinns men i de flessta fallen är det bravdar som påstår att bravdar spelar mycket rollspel och det är nog lättare för en biatch att hamna i en spelgrupp med en annan bäver. De söker sig liksom till varandra lite lättare än vad män gör till dem. Nu finns det säker många där ute som vill påstå att jag har fel och då måsste jag säga grattis till er, ni kanske omger er själva med ett mindre harem vid varje spelmöte men detta är något jag då alldrig har erfarit.

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

Lindquist

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
47
Location
Danmark
Re: Nördutveckling 2

Det havde jeg sådan ret gættet, men hvad tävlar man i, regler, scenarier?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Nördutveckling 2

Scenarier/äventyr. Själv är jag ganska skeptisk till fenomenet. Jag känner en kille som blev svenskmästare i mutant (tror jag) nåt år genom att de gjorde mest. Dvs söka igenom alla rum skriva ner alla ledtrådar m.m... låter som ett udda sätt att tävla på...

Ond - Gamer, Nörd, Metalfan, Kvasi...
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
163
Location
Björkhagen
Re: Nördutveckling 2

På den tiden när det var Äventyrsspel/Target games som höll i spelkonventen i Stockholm så var rollspelsturneringarna i deras spel också officiella SM. Man vann, förutom äran, en liten ful buckla och presentkort till Tradition.
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
163
Location
Björkhagen
Re: Nördutveckling 2

Det stämmer! Då även spelledaren är besökare på konventet och inte kan äventyret speciellt bra så blir de olika gruppernas upplevelser helt olika. De året vi vann var man inne i en stad(?) som låg i ett berg. Vår grupp upplevde staden som nästan öde. Vi pratade med andra grupper och de hade mött massor med folk i staden som de interagerat med. Det går inte att tävla i rollspel är min egna uppfattning.
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Re: Shadow

Shadow.
Så länge du betecknar tjejer som, "honor, biaches och harem objekt"
så kommer du INTE att rollspela med oss.
Lite ömsesidig respekt krävs också här.
Annars får du komma till Gotcon nästa år i påsken, där finns det en hel del tjejer.
För egen del har jag rollspelat sedan 1984.



Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Re: Shadow

<I>Så länge du betecknar tjejer som, "honor, biaches och harem objekt" så kommer du INTE att rollspela med oss. </I>

Han flejmar nog bara.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Shadow

Det låter otrevligt ändå och det uppskattas säkert inte att bli kallat sådant även om det är "på skoj".

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ord

Hmmm synonymordboken Shadow! Hehe "Bäver", den måste jag komma ihåg! /images/icons/laugh.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Re: Nördutveckling 2

Faktum är att rollspelarna INTE kan bli en kraft att räkna med eftersom väldigt få rollspelare kan komma överens med varandra på någon punkt utan måste alltid klaga på något..
som det här inlägget mer än väl bevisar

First i was blind, now i can see.
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Re: Nördutveckling 2

"ni kanske omger er själva med ett mindre harem vid varje spelmöte men detta är något jag då alldrig har erfarit."
hmm.. aldrig stavas aldrig med 2 L


First i was blind, now i can see.
 
Top