Nördarnas julmarknad

Zimeon

Magister Katt
Joined
31 Mar 2013
Messages
255
Location
Åkersberga
För den som är intresserad. Det är alltså en marknadsplats där folk säljer nördiga prylar, enligt sajten själv: "En julmarknad för dem som gillar drakar och alver, bräd- och TV-spel, fantasy och serier, Marvel och DC, cosplay och kawaii". Både faktiska förlag och butiker, och deltidsfirmor, och enstaka individer som säljer begagnat.

Stockholm, Solnahallen, 3 och 4 december. Det är inträdesavgift, men det är för att kunna hålla priset på säljbord nere (antar jag).


Jag har i massor av år (typ femton år?) velat ha en in-life regelbundet återkommande marknad för hemmagjorda/småpublikationer av brädspel och rollspel. Inte ett konvent och en mässa, utan just en marknad, där fokus är att köpa, så det här tycker jag är toppentoppen. Det är något väldigt speciellt att släpa sitt 95% färdiga koncept de sista fem procenten fram, och göra en faktisk säljbar produkt av det. Det är längre än man tror, men mycket givande.

Sajtens förteckning av säljare är inte komplett (alla skickar inte in en bild), men bräd- och rollspelsmässigt verkar i alla fall jag och Fria Ligan vara med. Vore toppen om fler kunde ställa ut sina grejer. Nog finns det fler som har något? Vill ni, men kan inte komma själva, tar jag gärna med det på mitt bord. Jag vill bygga upp en återkommande "hemmagjorda spel"-hörna!
 
Top