Nekromanti Nörd-TV i veckan

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag satt och kollade genom Den Något Mindre Onda kvällstidningens TV-bilaga och upptäckte att det verkar visas rätt mycket nörd-TV i veckan:

Stargate SG-1 börjar på nytt på TV 3 i natt (0135), och verkar visas varje måndag till torsdag på lite olika tider. På treans hemsida verkar det dock som om det är första säsongen i repris ytterligare en gång - jag tror det blir fjärde visningen om man räknar med Z-TV (lördagar kl 1905)

Lois & Clark visas varje vardag på TV3 kl 1730 och 1205.

Buffy the Vampire Slayer visas på TV4 måndagar kl 2305 ("nya" avsnitt, har inte visats på svensk TV innan trots att de är fyra år gamla) samt repriser på fredagar klockan jättesent (0235 i morgon). Jag har för mig att repriserna är ca 8 avsnitt bakåt.

TV4 visar även TV-filmen "Alien Nation: Millenium" på lördag kl 0015.

På söndag börjar TV3 med nya avsnitt av Smallville klockan 1835. Dessutom visar man den oerhört sugiga sf-filmen Mission to Mars - titta gärna på Smallville, men undvik MtM.

Voyager drar sig även mot sitt slut på SVT1, söndag 2330 (del 23/26 i sista säsongen). Enligt uppgift ska de börja visa Enterprise när de är klara med Voyager - klart steg uppåt, IMHO.

Mer sf på söndag: Förhäxad/Charmed kl 1905 på Z-TV. Tyvärr krock med Smallville. På måndag är det nya avsnitt av Förhäxad på TV3, kl 2000.

På tisdag visar TV3 Armageddon kl 2100, följt av Witchblade kl 2305. Det går även ett avsnitt av Witchblade på ZTV i morgon (fredag) kl 2015 - de verkar bli snabbare med repriserna...

På onsdag bjuder SVT1 på agentklassikern Mannen från U.N.C.L.E.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tv-kvällarna är räddade !!

Tjoo !
Vilken tur att det är nån som har koll på vad som pågår på dumburken !!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ja, det är på tiden !

Ja exakt, gissa om man har varit & bunkrat upp med lite videoband & sånt. Så nu kommer väll min videon att gå varm :gremlaugh:
 
Top