Nekromanti Några Magi frågor

Harff

Veteran
Hej.. Vi ska snart spela ett äventyr och jag funderar på att spela magiker. Jag har några mindre frågor kring magi.

1. När man "kastar" en formaliserad besvärjelse hur ser man på vilket sätt man slänger den? alltså om det enbart är en ramsa, tecken i luften eller liknande..

2. Om man "kastar" med tecken i luften behövs båda händerna då eller räcker det med en hand?

3. Man får oftast bara en Alstra <aspekt> som yrkesfärdighet. Om man vill ha en till är det då valfri eller räknas den alstra som x-antal aspekter så länge man har enheter?

4. Har inte hittat det, men finns det någon "chans att misslyckas" pga rustning i EONs system?

5. Finns det förbud mot vissa ämnen/material för en magiker i allmänhet?

Dem här frågorna kanske har svarats på innan, men kunde inte hitta det.. Så förlåt på förhand om det är en upprepning

PS. Är skymmningshem en bra alternativ värld till EON?? DS.

Hjalle

Swashbuckler
1 - Det står inget om det officiellt, däremot avslöjar flera bilder att smärre ljusfenomen och allmänt visuella effekter skulle kunna uppstå.

2 - Vilket som.

3 - Nää, med Alstra <aspekt> menas endast en aspekt. Detta eftersom det finns magiker som har två stycken Alstra <aspekt>. Däremot kan man juh köpa för valfria enheter, som sagt.

4 - Nej.

5 - Nej.

PS-frågan: Otestat, och inget jag har lust att testa heller. Jag lockas inte speciellt mycket av den.

-Hjalle, lite snabbt.