Nekromanti Någon som testad Godlike?

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Nej, det har det inte. Läste nånstans att man siktar på att släppa det sent i sommar eller i början på hösten. Verkar väldigt bra. Ska nog rusa till spelbutiken så fort det släpps.

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

<Totenklage>
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Jag är lite skeptisk. Många har en filosofi att köpa allt som Pagan släpper. Själv läste jag c:a hundra recensioner av DG innan jag köpte det.

Visserligen är jag välidgt nöjd med DG men jag finner idén att spela superhjältar under WW2 som väldigt udda. De förösker göra det hela moget, "att hjältarna ses som supermän men att de själva måste leva med den bistra sanningen att kraften att kunna välta en tank inte har någon betydelse när granaterna regnar ner"

Risken finns att det blir som Vampire, där man skall leva sig in hur det är att vara en lidande odödlig vampyr som lever på blod från oskyldiga, men spelat ofta blir att gå runt och vara ett coolt odödligt monster som har Celerity femtioelva och massor av Potence.

Men det är klart att en bra SL kan rädda vilket spel som helst och göra det intressant. Det gäller lika för Godlike, som Vampire eller D&D Chronopia

_öRn
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Jag är inte speciellt skeptisk. Jag tror det var på rgp.net jag läste Detwillers inlägg om Godlike och det han beskrev där lät väldigt bra. Spelet verkar vara upplagt för att kunna spelas på flera olika sätt, antingen som ett rent krigsspel med bara en eller två av karaktärerna som "superhjältar" eller som ett spion/agent/007-spel med mindre strid och mer film noir-liknande thrillerstämning. Jag fick intrycket att spelet var ganska öppet för olika spelstilar och även om det direkt inte har med DG att göra så tror jag att det ligger så pass nära DG att det lätt kan konverteras (finns ju mycket skoj att hämta, Karotechia tex).

"De förösker göra det hela moget, "att hjältarna ses som supermän men att de själva måste leva med den bistra sanningen att kraften att kunna välta en tank inte har någon betydelse när granaterna regnar ner"

Risken finns att det blir som Vampire, där man skall leva sig in hur det är att vara en lidande odödlig vampyr som lever på blod från oskyldiga, men spelat ofta blir att gå runt och vara ett coolt odödligt monster som har Celerity femtioelva och massor av Potence."

HU! Hemska tanke! Nej, jag tror inte att spelet kommer att lägga nån större tonvikt på sånt patetiskt tjafs som: "Oh nej, stackars mej, jag är stor och stark och i princip en halvgud men det är väldigt synd om mig ändå för att ingen förstår mig..." Det lilla man har kunnat läsa om Godlike så verkar det ju nästan tvärtom. Folket älskar dessa "superhjältar" som nationens beskyddare och regimerna använder ständigt "superhjältarna" i popularitets- och propagandasyften. Dom största och bästa av "hjältarna" behandlas av allmänheten som superstjärnor med ständiga VIPfester, galamiddagar och skriverier i skvallerblaskorna. Det trista är väl att folket inte riktigt har greppat hur livet vid fronten kan te sig och att makteliten ständigt döljer hur många av "superhjältarna" som faktiskt bara används som kanonmat.

Som sagt jag har stora förhoppningar men det finns ,som med allting, en risk att Godlike bara blir en flopp...


"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

<Totenklage>
 

David_Bergkvist

Veteran
Joined
13 Dec 2000
Messages
8
Location
Örnsköldsvik
Den som vill se en väldigt bra "realistisk" syn på hur superhjältar kan vara bör ta en titt på den utmärkta serien "Watchmen".

Jag tror att Godlike kommer att bli superbra (ursäkta ordvitsen).

/David Bergkvist

/David Bergkvist
 
Top