Nekromanti Nätet

Everfire

Veteran
Joined
27 May 2000
Messages
2
Jag har precis läst lite ur Tad Williams Otherland serie och började jämföra nätet där och det som finns i n2. Beroende på den ganska torftiga beskrivningen i n2 så har nätet blivit en ren informationsplats när vi spelar. Den datorkunnige ska kolla upp nått; SL slår för datoranvädning (vad det nu heter, glömt bort) sen för informationssökning sen klart. Jag vet inte ifall det är någon kollektiv sjukdom som har drabbat våra spelledare (mig inkluderat) men det är helt värdelöst att spela en hacker, dock är det ett måste för äventyret för annars får gruppen aldrig reda på nått...

Kommer det att komma nån modul om nätet som man får vänta 2 år för? Jag tycker att man måste komma på nått sätt att få alla delaktiga i nätanvändningen. Annars blir det jävligt tråkigt för dom som måste vänta...

Jaja, jag hoppas nån fattar vad jag menar... är bakis och skriver osammanhängande.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tyvärr saknas en bra beskrivning av nätet i grundboken...
Det kommer antagligen en Nätmodul, men det lär dröja än så länge....

På NoGo, (www.nogo.nu) finns en artikel omm det mer praktiska i cyberrymden, plus en bild på hur det skulle kunna se ut. Du hittar artikeln inne på Infocentralen|Regler|Cyberspace.

/RipperDoc
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
"<I>Jag har precis läst lite ur Tad Williams Otherland serie och började jämföra nätet där och det som finns i n2.</I>"


Gör då som mig och använd Tad Williams beskrivningar av nätet. Jag har främst använt Treehouse i min kampanj, men jag försöker också få upp stämningen med att vara på nätet. Man kan ju också använda Inner District i kampanjen. Någon kanske vill ha något hämtat därifrån?

/Elrond, Mr J
 
Top