Nekromanti Mutant:UA scen2

Greip

Veteran
Joined
29 Jun 2009
Messages
55
Två av RP som möter roboten FEM-09. Fortsättningen av bilden jag la upp innan.

De modiga poliserna hade dock ingen chans mot den galna roboten, de hittades senare döda av den tredje rollpersonen som var privatsnok (och som var smart nog att fly från detta monster).


Om någon orkar så kan ni ju ta en titt i mitt galleri på DA.
 

Attachments

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Wow. Du har en grym stil till ett grymt spel!

(Fast när jag kollar din DA så ser jag att den bilden är ganska unik - Tänker du utveckla den här stilen vidare?)
 

Greip

Veteran
Joined
29 Jun 2009
Messages
55
Tack så mycket.

Grejen är att innan jag gick på konstskola så tecknade jag fantasymonster och skit hela tiden med ungefär samma stil, kolla längst bak i galleriet. Där ligger en del antika grejer.
Men på skolan så var ju så klart sci-fi och fantasy ganska tabu, jag fick ju hålla på med det men lärarna anmärkte på det.
Så jag struntade i att hålla på med sånt, tränade på färglära, teknik...
Men på sommaren, då gör jag jävlar i mig vad jag vill!

Ehh.. the story of my life. Säkert väldigt intressant att läsa, men det bjuder jag på.

Kom lite bort från ämnet Ja. Jag tänkte fortsätta att göra sådana här bilder. För även om det finns riktig mycket kliché skit i branschen (jag faller säkert i klichégropen också) så är jag ändå förtjust i Rollspels illustrationer. Alvaro Tapia och Martin Bergström får mig att gråta av lycka. :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mycket intressant bild.
Känns som du fått med den lite mörkare sidan av M:UA faktiskt.
Bra jobbat iaf & fortsätt ploppa upp bilder här.
 

Giblin

Veteran
Joined
12 Jul 2005
Messages
44
Är det bara jag som får grymt starka vibbar av Alltid Attacks gamla zombierollspel Splatter? Skitsnyggt och imponerande, precis en sådan typ av illustration jag hade behövt till det äventyr jag sitter och skriver just nu :gremtongue:
 

Greip

Veteran
Joined
29 Jun 2009
Messages
55
Tack Johan K och Giblin!

Jag känner dessvärre inte till Splatter (testade att googla, men hittade inte mycket), är uppväxt med DoDT och Mutant:UA. :gremwink:
Du får gärna använda den, har bilden med mycket högre upplösning på datorn. Är det ett Mutant äventyr eller?
 

Giblin

Veteran
Joined
12 Jul 2005
Messages
44
Näe, enda sedan Alltid Attack la ner har Splatter varit totalt utdött. Det var snack om en uppföljare, men jag tror intresset hann svalna innan det blev något. Tji fick man som hade skrivit på en alternativ kampanjvärld till ett rollspel som ingen visste något om :gremtongue:

När jag sa att illustrationen passade syftade jag egentligen först och främst på stilen du använt. Mitt äventyr innehåller (tyvärr) inga rubbitar eller andra mutantrelaterade element, så just denna bild hade nog inte passat in speciellt bra :gremsmile:

Är du intresserad av att illustrera något häftigt till ett skräckäventyr är det dock fritt fram att säga till!
 

Greip

Veteran
Joined
29 Jun 2009
Messages
55
Jaha ok!
Vi får se, jag har ganska mycket att göra just nu. Men jag skickar ett PM om jag har lite tid över. :gremwink:

Ha det gott
 
Top