Nekromanti Musketörer och wild west -- går det?

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det kan nog funka bra, fast av den lilla texten att döma fick jag inte direkt några westernvibbar. Det var enbart tack vare backgrundsinformationen jag kunde dra paralleller till en sheriff, samt det faktum att du var nogrann med att poängtera hästarna, en med ett mycket "indianskt" namn.

Å andra sidan har jag direkt aldrig läst några westernböcker, till exempel de gamla äventyrsböckerna om cowboys och indianer - därav är min åsikt vag.

Annars var det kort sagt bra skrivet och trevligt att läsa. :gremsmile:

/solvebring som på den här fronten har The Dark Tower som måttstock - spaghettiwestern goes skitig riddarfantasy och horror-sci-fi. =)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Kul att du gillade texten.

Jag försökte skapa sheriff-känsla med liktorn (en fd musketör) och hans vigiler (dvs deputies). Och skansen är tänkt ungefär som ett western-fort i Arizona.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mekanurg said:
Kul att du gillade texten.

Jag försökte skapa sheriff-känsla med liktorn (en fd musketör) och hans vigiler (dvs deputies). Och skansen är tänkt ungefär som ett western-fort i Arizona.
Jo, det var just det jag förstod när du hade uttalat att det fanns bitar av western i det här.

Hur som helst är det alltid spännande när man blandar inslag från flera olika genrer och låter dem lysa igenom. Ser fram emot att få se mer av dina försök med detta. :gremsmile:
 
Top