Nekromanti Musik till svavelvinter?

Tzoch'anthar

Veteran
Joined
8 Jun 2000
Messages
64
Location
Stockholm
Ska snart börja spelleda den gamla kampanjen till DoD och undrar om någon har något bra förslag på riktigt skitig fantasymusik som passar? Gärna mörk musik men helst bara aukustiska instrument.

/Tzoch

"There is no evidence for whatsoever that life is to be taken seriously."
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Bara aukustiska? Det beror på vad du menar. Mortiis har ju inte direkt några elgitarrer om man säger så. Mortiis funkar till alla rollspel, mörk och sagolik. Bäst av alla plattor är "Crypt of the Wizard" men även "Stargate" och "Födt til å herske" är bra.

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Både Mahler och Berlioze har stycken och kompositioner som är väldigt mäktiga och vemodiga, jag tycker att Mahler låter vinter och snötäckta vidder, medan Berliozes "Häxsabbaten" passar väldigt bra när du vill ha en ruskig stämning runt shauguliternas torn. Även Pagganinis violinkonserter har ett bra mått av galenskap och ensamhet i sig.
Lycka till!!

"Om du beger dig ut på tigerjakt, förvänta dig en tiger"
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Denna skiva rekomenderar jag endast eftersom den användes när vi spelade svavelvinter (med fortsättning)

Soundtracket till "The Dig". Det gamla dataspelet om det är någon som kommer ihåg det. Det har blivit en klassiker som körs varm nu för tiden. Det är inte vanligt med soundtracks till datorspel... men men..

// Jan Arenö
 

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
Om du gillar...

...elektronisk musik med technoinfluenser kan jag verkligen rekommendera den svenska gruppen Nåid, som har massor med schyssta etno-influenser med samiskt och nordiskt inspiration.

För övrigt kan jag bara säga att Svavelvinter är den bästa kampanj jag spelat, i alla kategorier...

The Chronicler
 
Top